SDA 1 - Edificios del mundo. Paso a paso explicado.pdf

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
40 Visitas
Ponlo en tu web

Ponlo en tu web

Sara Navarro Edo

SDA Edificis del mon Aquesta activitat s’ha creat al departament de matemátiques del IES Faustí Barveà per a poder treballar els sabers básics de àrees, perímetres, Thales, Pitàgores i volumns. L’activitat s’ha de treballar en grups de 4. En aquest cas son tots grups de 4 i un grup de 5 al ser imparells en classe. A més, per a que siga més fàcil hi ha un resum de totes les activitats per persona que han de fer i també com a grup i parelles de manera colaborativa. Part 1: (pregunta 1) Una vegada establert el resum de tot el treball podem veure que en la primera pregunta han de triar un edifici cada membre del grup i perquè li ha agradat o pensa que està bé per al treball. (pregunta 2) Després, una vegada tenim totes les imatges, heu de triar com a grup una d’elles per a poder continuar el treball i el perquè s’ha triat o pensat que es la millor. A més , una vegada establert l’edifici s’ha de descomposat en diverses figures de les que s’ha creat fent un esboç d’ell a partir de la foto que s’ha buscat. Finalment, per a poder començar el treball s’ha de buscar informació rellevant a comentar de l’edifici. Part 2: (pregunta 3) Una vegada contextualitzat el treball, s’ha de calcular l’àrea de l’edifici justificant la resposta amb totes les operacions necesaries per a fer-ho. Per a poder fer-ho s’han de triar les fórmules correctes de àrees i heu de fer un dibuix que vos ajudarà a través de Geogebra. L’altra parella del grup ha de calcular al mateix temps el volum de l’edifici amb el mateix procediment. (pregunta 4) Am b tot aixó, finalment s’ha d’explicar com s’han trobat les mesures a través de Google Maps en la part de mesurar, o dades que han trobat quan s’ha buscar informació sobre l’edifici, etc. Part 3: (pregunta 5) Finalment, comparar el treball que ha fet cada parella del grup per a consensuar qué operacions i mesures consideren que son les correctes i perquè Part 4: (pregunta 6, 7, 8): S’ha de reflexionar si les dades i les operacions pensen que son correctes y fiables segons el tipus de construcció que han triat (pregunta 9): Perquè es bonic l’edifici i si es pensa que les matemátiques han ajudat a que siga més encara (pregunta 10): Si es pensa que es sostenible, te alguna part que ho siga, o a soles es un impacte per a l’entorn

Área de conocimiento
Tipo de recurso
Tipo de licencia universal Licencia de Creative Commons
Otros autores MARIA LUISA CUADRADO SAEZ
Usuario final Profesorado
Grupo
Contexto educativo Aula Presencial
Uso educativo
español (o castellano)
Contribuciones
author s.navarroedo 09/10/2025