Imagen miniatura
Un ecosistema del món
Idioma
catalán
Permitir que otros lo compartan
Desactivado
Certificado
Desactivado
solrID
es_2025060522_9161124
¿Permites usos comerciales de tu obra?
No
¿Permites modificaciones de tu obra?
Sí, mientras se comparta de la misma manera
Objetivos didácticos
Identificar les parts i característiques principals d’un ecosistema.

Reconéixer diferents tipus d’ecosistemes i classificar-los segons el seu medi (aquàtic o terrestre).

Comprendre les relacions entre els éssers vius dins d’un ecosistema (alimentació, cooperació, depredació…).

Buscar i seleccionar informació rellevant sobre un ecosistema concret amb suport de recursos digitals i impresos.

Sintetitzar la informació obtinguda mitjançant una plantilla guiada.

Treballar en equip, organitzant-se per parelles i repartint tasques de manera col·laborativa.

Representar visualment un ecosistema a través d’un collage amb materials diversos.

Expressar oralment els coneixements adquirits davant del grup classe.

Avaluar de manera senzilla el procés i el producte final dels companys i fer una reflexió personal sobre el que s’ha après.
Descripción
Aquest recurs forma part de l’àrea de Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural per a tercer de primària. Es tracta d’un treball d’investigació per parelles sobre diferents ecosistemes del món.

L’alumnat segueix una infografia que actua com a fulla de ruta, on es detallen els passos del projecte: recerca guiada a internet amb l’ajuda d’una plantilla per completar la informació, organització de les dades, planificació del material necessari i elaboració d’un collage visual. Posteriorment, es presenta oralment a la resta de la classe i aquests l'avaluen.

El recurs incorpora mesures d’atenció a la diversitat, com el suport visual, afavorint la inclusió de tot l’alumnat.
Recurso de aprendizaje
Área de conocimiento
Contexto educativo
Para utilizar por
Idioma del destinatario
catalán
Agrupacion de alumnos
Lugar de utilización
Modalidad de uso
Conocimiento Previo
Abans de dur a terme aquest projecte, l’alumnat ha treballat les característiques bàsiques d’un ecosistema, identificant què ha de tindre per considerar-se com a tal (medi físic, éssers vius, interaccions). També han après sobre les relacions d’alimentació (cadenes i xarxes tròfiques), altres relacions entre éssers vius (competència, cooperació, depredació, etc.), així com la classificació entre ecosistemes aquàtics i terrestres.

Aquest bagatge previ els permet afrontar la recerca de manera guiada i significativa, connectant els nous continguts amb allò ja treballat a l’aula.