Llegim assaig i no-ficció.pdf
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Ponlo en tu web
Com podem entendre i transformar la realitat a través de la lectura d’assaig i no-ficció? El projecte "Llegim assaig i no-ficció" proposa una situació d’aprenentatge col·laborativa en què l’alumnat tria, llig i analitza un llibre d’assaig o no-ficció d’entre una selecció prèviament dissenyada per àmbits d’interés (medi ambient, feminismes, memòria històrica, ètica, filosofia, cultura popular, entre d’altres). A partir d’aquesta lectura, elaboren una videoressenya crítica que ha d’incloure la presentació de l’obra, el resum, l’anàlisi dels temes, la valoració personal i una proposta de millora o acció real. El treball es realitza en parelles o xicotets grups, i integra diverses fases del procés lector i comunicatiu: cerca d’informació sobre l’autoria i el context, comprensió crítica del text, selecció d’idees principals, guionatge, gravació i edició d’un vídeo, així com la publicació i difusió responsable mitjançant les plataformes autoritzades pel centre (Aules i OneDrive). Aquest projecte no sols potencia la competència lectora i comunicativa en contextos no literaris, sinó també el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat (creació de continguts, comunicació digital, pensament crític, treball en equip en entorns digitals...) i la presa de consciència sobre el món que ens envolta. A més, atén a la diversitat mitjançant l’enfocament DUA i facilita l’autoregulació de l’aprenentatge mitjançant rúbriques i coavaluació guiada. Amb aquesta proposta, l’alumnat entén que llegir assaig i no-ficció no és només adquirir coneixements, sinó activar preguntes, transformar idees i fer propostes per millorar la realitat.

Profesorado


