Equipament esportiu

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
61 Visitas
Ponlo en tu web

Ponlo en tu web

Claudia Sempere

El domini dels nombres, és a dir, la manera d’expressar-los i d'operar-hi, està profundament unit al progrés cultural i tècnic de les civilitzacions. Fins a arribar al nivell de desenvolupament actual, es van necessitar molts segles d’esforç, d’intents i de millores. Es va començar comptant amb els dits o mitjançant senyals marcats en una pedra o en un os i, més tard, van aparèixer els símbols per a representar nombres. Els sistemes de numeració van suposar un pas gegantesc, en concret, el nostre sistema decimal-posicional, tota una fita que va propiciar un avenç grandiós. Per a això, va ser necessari, prèviament, concebre el zero com a nombre. I, finalment, es va acabar per admetre que els nombres negatius eren entitats amb el mateix rang que els positius, amb els quals van formar un tot. Això va ser un gran èxit al qual es va tardar molt de temps a arribar. En aquest context es proposa un desafiament amb l’objectiu d’orientar l’alumnat cap a la incorporació dels recursos i habilitats que aporten les matemàtiques al bagatge personal, és a dir, en la preparació per a analitzar i actuar en l’entorn. Més concretament, es proposa el repte de confeccionar un pla per a la compra del material, guardant les condicions acordades per part d’un patrocinador que es farà càrrec de l’equipament d'un equip de voleibol (o altres esports d’equip). Aquest repte implica que l’alumnat haurà d’aprendre a buscar i comparar preus i qualitats de productes diversos, utilitzant les ferramentes TIC així com confeccionar un pressupost final.

Área de conocimiento
Contexto educativo
Tipo de recurso
Tipo de licencia universal Licencia de Creative Commons
Otros autores
Usuario final Alumnado en general
Grupo
Contexto educativo Aula Presencial
Uso educativo
español (o castellano)
Contribuciones
author c.sempereroig 29/09/2025