SA bàsica de cohesió i febles.pdf

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
198 Visitas
Ponlo en tu web

Ponlo en tu web

JOAN CARRERAS

La propietat del text que permet presentar els textos ben articulats i que les paraules i les oracions estiguen connectades entre si s'anomena cohesió. Aquest conjunt de mecanismes lingüístics, gramaticals i lexicosemàntics, assegura la coherència d'un discurs i estructura el text. A través de la present situació d'aprenentatge, l'alumnat de Valencià: Llengua i Literatura de segon cicle de secundària aprendrà a interpretar i bastir (o "teixir") correctament un text ben cohesionat a la vegada que reforça l'aprenentatge d'un element fòric tan elemental i imprescindible per a la nostra llengua com són els pronoms febles. Tot açò ho farà escrivint una anàlisi, i utilitzant elements gràfics que, a tall de xarxa, relacionen els diferents elements que hi ha en el text, en els nivells sintàctic i pragmàtic. Pel que fa a la vessant digital, aquesta activitat té com a objectiu incorporar l'ús de les ferramentes TIC a l'ensenyament de la llengua i la gramàtica del valencià-català a la vegada que es fomenta l'autonomia de l'alumnat per a realitzar tasques complexes amb l'ordinador i, opcionalment, en equip –en cas que es plantege com una SA de treball per equips. El plantejament de la situació d'aprenentatge no és excessivament complex perquè la concep com una activitat complementària a d'altres, de manera que es pot integrar fàcilment a qualsevol programació o seq¨üència didàctica de més envergadura. També té un caràcter versàtil perquè, si bé jo he volgut posar el focus sobre l'anàlisi dels pronoms febles i dels mecanismes de cohesió (per una pura qüestió de conveniència), es pot aplicar a qualsevol anàlisi pragmaticolingüístic que implique l'ús d'un editor de textos com és Microsoft Word o Libre Office. Entenc que allò important per a treballar la competència digital és deixar clar un llistat de requisits, com el fet que el producte o fitxer elaborat haja d'incloure captures de pantalla, que s'ajuste a una plantilla o estil predefinits, o que tinga un nom i un format determinats. També és important que l'alumnat sàpia manegar-se en un entorn digital d'aprenentatge com Moodle si no hi estan familiaritzats.

Área de conocimiento
Tipo de licencia universal
Otros autores
Usuario final Alumnado en general
Grupo
Contexto educativo Aula Semipresencial
Uso educativo
español (o castellano)
Contribuciones
author j.carrerasvazquez 08/05/2025