“C’est la Chandeleur, on fait des crêpes!”
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Colócao no seu sitio web
Elaborar un vídeo en francés explicant com preparar una recepta, utilitzant vocabulari específic de cuina, estructures gramaticals adequades i una bona pronunciació. TEMPORALITZACIÓ: L’activitat consta de 4 sessions lectives de 55 minuts que es duran a terme en el segon trimestre del curs amb data d’inici dimecres 21 de gener i 2 de febrer com a última sessió fent-la coincidir amb la celebració en França de la Chandeleur (la Candelària), el dia dels crêpes en família i amics. SESSIÓ 1: Dimecres 21 de gener 2026 SESSIÓ 2: Dilluns 26 de gener 2026 SESSIÓ 3: Dimecres 28 de gener 2026 SESSIÓ 4: Dilluns 2 de febrer 2026 ( La Chandeleur) Sessió 1: Introducció continguts recepta i guió del vídeo (55 min.) • Objectius: o Comprendre el vocabulari i les estructures gramaticals relacionades amb la recepta dels crêpes. o Conèixer l’estructura d’un vídeo instructiu (ús del imperatiu). o Iniciar la redacció del guió del vídeo en grups. • Activitats: o Introducció al lèxic específic (ingredients, utensilis, verbs d’acció com mélanger, verser, cuire…). o Visualització d’un vídeo model breu. o Treball en grups: planificació de la recepta i repartiment de rols. o Esborrany del guió en francès. Sessió 2: Redacció del guió (55 min.) • Objectius: o Redactar correctament el guió en francès. o Practicar la pronunciació i entonació. o Preparar el material necessari per a la gravació. • Activitats: o Correcció col•lectiva i amb suport docent dels guions. o Assaig oral de les intervencions. o Elaboració d’un storyboard senzill si es considera oportú. o Recol•lecció i assignació de materials per a la gravació (utensilis, ingredients, decoració, etc.). Sessió 3: Gravació del vídeo (55min.) • Objectius: o Realitzar la gravació del vídeo de manera organitzada. o Posar en pràctica les habilitats orals en francès en un context realista. • Activitats: o Gravació de l’activitat en grups (pot fer-se per torns o en espais diferenciats si es disposa de més d’una càmera o dispositiu). o Supervisió i assistència per part de la professora. Sessió 4: Edició i presentació (55 min.) • Objectius: o Editar el vídeo amb eines senzilles. o Presentar el projecte final al grup-classe. o Autoavaluació i coavaluació. • Activitats: o Edició bàsica (poden fer-ho a classe amb eines com Audacity, Shotcut, etc. o Visionat dels vídeos de tots els grups.) o Rúbrica d’avaluació compartida i comentaris entre iguals.

Alumnado en general


