“C’est la Chandeleur, on fait des crêpes!”
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Posa-ho a la teva web
Elaborar un vídeo en francés explicant com preparar una recepta, utilitzant vocabulari específic de cuina, estructures gramaticals adequades i una bona pronunciació. TEMPORALITZACIÓ: L’activitat consta de 4 sessions lectives de 55 minuts que es duran a terme en el segon trimestre del curs amb data d’inici dimecres 21 de gener i 2 de febrer com a última sessió fent-la coincidir amb la celebració en França de la Chandeleur (la Candelària), el dia dels crêpes en família i amics. SESSIÓ 1: Dimecres 21 de gener 2026 SESSIÓ 2: Dilluns 26 de gener 2026 SESSIÓ 3: Dimecres 28 de gener 2026 SESSIÓ 4: Dilluns 2 de febrer 2026 ( La Chandeleur) Sessió 1: Introducció continguts recepta i guió del vídeo (55 min.) • Objectius: o Comprendre el vocabulari i les estructures gramaticals relacionades amb la recepta dels crêpes. o Conèixer l’estructura d’un vídeo instructiu (ús del imperatiu). o Iniciar la redacció del guió del vídeo en grups. • Activitats: o Introducció al lèxic específic (ingredients, utensilis, verbs d’acció com mélanger, verser, cuire…). o Visualització d’un vídeo model breu. o Treball en grups: planificació de la recepta i repartiment de rols. o Esborrany del guió en francès. Sessió 2: Redacció del guió (55 min.) • Objectius: o Redactar correctament el guió en francès. o Practicar la pronunciació i entonació. o Preparar el material necessari per a la gravació. • Activitats: o Correcció col•lectiva i amb suport docent dels guions. o Assaig oral de les intervencions. o Elaboració d’un storyboard senzill si es considera oportú. o Recol•lecció i assignació de materials per a la gravació (utensilis, ingredients, decoració, etc.). Sessió 3: Gravació del vídeo (55min.) • Objectius: o Realitzar la gravació del vídeo de manera organitzada. o Posar en pràctica les habilitats orals en francès en un context realista. • Activitats: o Gravació de l’activitat en grups (pot fer-se per torns o en espais diferenciats si es disposa de més d’una càmera o dispositiu). o Supervisió i assistència per part de la professora. Sessió 4: Edició i presentació (55 min.) • Objectius: o Editar el vídeo amb eines senzilles. o Presentar el projecte final al grup-classe. o Autoavaluació i coavaluació. • Activitats: o Edició bàsica (poden fer-ho a classe amb eines com Audacity, Shotcut, etc. o Visionat dels vídeos de tots els grups.) o Rúbrica d’avaluació compartida i comentaris entre iguals.

Alumnado en general


