Domina les gràfiques · de la taula a la gràfica!.pdf
Ode navigation


Put it on your website

Aquesta activitat està dissenyada per a l'alumnat de 2n d’ESO dins de l’assignatura de Física i Química, i té com a objectiu treballar la representació gràfica de dades experimentals utilitzant eines digitals. L’alumnat haurà de realitzar una sèrie d’activitats guiades per: ✅ Introduir dades en una taula. ✅ Crear gràfiques adequades al tipus d’informació proporcionada. ✅ Interpretar els resultats obtinguts. ✅ Convertir el document final en PDF i pujar-lo a la plataforma educativa. Aquesta proposta segueix els principis del Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA), ja que ofereix diferents formats d’instruccions (textual, visual i audiovisual) i facilita l’accés a eines d’adaptació segons les necessitats de l’alumnat. L’activitat fomenta el desenvolupament de la competència digital i la competència matemàtica, així com el pensament crític, en ajudar l’alumnat a analitzar i comunicar dades científiques de manera estructurada. Eines digitals utilitzades: 📌 Microsoft Excel / LliureOffice Calc (per a la creació de gràfiques) 📌 Microsoft Word / LliureOffice Writer (per a l’elaboració de l’informe) 📌 Aplicacions de conversió de Word a PDF 📌 Recursos audiovisuals de suport Accessibilitat i inclusió: L’activitat inclou mesures específiques per a alumnes amb dificultats d’aprenentatge, TDAH, dislèxia i diversitat funcional, garantint l’accés equitatiu a tots els continguts mitjançant adaptacions visuals, auditius i estructurals. 🎯 Competències treballades: Competència en ciència, tecnologia i enginyeria Competència matemàtica Competència digital Aprendre a aprendre Aquesta activitat pot ser adaptada per a altres nivells educatius i ajustada segons les necessitats específiques de cada grup.
Alumnado en general