Llegim assaig i no-ficció

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
17 Visitas
Colócao no seu sitio web

Colócao no seu sitio web

JOAN CARLES QUERALT

Com podem entendre i transformar la realitat a través de la lectura d’assaig i no-ficció? El projecte "Llegim assaig i no-ficció" proposa una situació d’aprenentatge col·laborativa en què l’alumnat tria, llig i analitza un llibre d’assaig o no-ficció d’entre una selecció prèviament dissenyada per àmbits d’interés (medi ambient, feminismes, memòria històrica, ètica, filosofia, cultura popular, entre d’altres). A partir d’aquesta lectura, elaboren una videoressenya crítica que ha d’incloure la presentació de l’obra, el resum, l’anàlisi dels temes, la valoració personal i una proposta de millora o acció real. El treball es realitza en parelles o xicotets grups, i integra diverses fases del procés lector i comunicatiu: cerca d’informació sobre l’autoria i el context, comprensió crítica del text, selecció d’idees principals, guionatge, gravació i edició d’un vídeo, així com la publicació i difusió responsable mitjançant les plataformes autoritzades pel centre (Aules i OneDrive). Aquest projecte no sols potencia la competència lectora i comunicativa en contextos no literaris, sinó també el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat (creació de continguts, comunicació digital, pensament crític, treball en equip en entorns digitals...) i la presa de consciència sobre el món que ens envolta. A més, atén a la diversitat mitjançant l’enfocament DUA i facilita l’autoregulació de l’aprenentatge mitjançant rúbriques i coavaluació guiada. Amb aquesta proposta, l’alumnat entén que llegir assaig i no-ficció no és només adquirir coneixements, sinó activar preguntes, transformar idees i fer propostes per millorar la realitat.

Área de coñecemento
Contexto educativo
Resource type
Tipo de licenza universal
Other authors
End user Profesorado
Grupo
Educative context Aula Presencial
Uso educativo
español (o castellano)
Achegas
author jc.queraltlazaro 10/10/2025