Primavera curs b2.pdf

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
66 Visitas
Colócao no seu sitio web

Colócao no seu sitio web

Alma Maria Iborra

Tipus de recurs: Conjunt de fitxes didàctiques manipulatives i visuals elaborades amb Canva, centrades en activitats lúdiques de: Simetries visuals, Comptatge i associació quantitat-nombre i Grafisme: resseguir traços. Totes les fitxes tenen com a eix temàtic la primavera i inclouen pictogrames per afavorir l’accessibilitat. Alumnat destinatari: Infantil 4 anys Contextualització del grup classe: Aula amb 22 alumnes. Diversitat de ritmes maduratius i d’atenció. 1 alumna amb dificultats de coordinació motriu fina (no diagnosticada). 2 alumnes amb vocabulari oral reduït (en procés d’adquisició del català com a segona llengua). No hi ha diagnòstics de NEE greus, però es treballa de forma preventiva i inclusiva. Àrea de coneixement: Coneixement de si mateix i autonomia personal, i comunicació i llenguatge, en relació amb: coordinació òculo-manual, grafisme inicial; desenvolupament cognitiu i lògic-matemàtic i comprensió del món natural i estacional. Objectius d’aprenentatge específics: Relacionar-se amb elements propis de la primavera mitjançant activitats sensoriomotrius i visuals. Desenvolupar la coordinació motriu fina resseguint traços. Reforçar l’atenció i el pensament lògic amb activitats de simetria i comptatge. Reconèixer pictogrames bàsics com a suport visual de consignes. Participar de manera activa i autònoma adaptant l’activitat a les seues possibilitats. Tipus d’activitat / situació d’aprenentatge: Activitats integrades dins del projecte globalitzat: “Descobrim la primavera!” Fitxa 1: Simetries florals. Activitat visual per completar la meitat d’una flor seguint la simetria. Fitxa 2: Comptem insectes. Cal pintar tants elements com indica el número, reforçant la correspondència 1-1. Fitxa 3: Traços de la primavera. Grafisme de línies rectes, corbes i espirals amb imatges de flors, papallones i pluges. Accessibilitat i inclusió (DUA): Pictogrames integrats per facilitar la comprensió de les consignes, especialment útil per alumnat amb dificultats de llenguatge o recent incorporació lingüística. Disseny clar i estructurat, amb espais amplis i sense elements distractors. Color contrastat i formes simples per facilitar la percepció visual. Possibilitat d’adaptació de l’activitat: es poden fer amb suport (pinces, adhesius, guies visuals) o oralment. Foment de l’autonomia: cada fitxa inclou icones visuals perquè els infants sàpiguen què cal fer. Competències clau treballades: Comunicació lingüística (comprensió d’ordres visuals). Aprendre a aprendre (resolució autònoma). Competència matemàtica bàsica. Autonomia personal i desenvolupament motriu.

Área de coñecemento
Contexto educativo
Resource type
Tipo de licenza universal Licencia de Creative Commons
Other authors
End user Alumnado en general
Grupo
Educative context Aula Presencial
Uso educativo
español (o castellano)
Achegas
author almaiborradomenech 12/07/2025