Domina les gràfiques · de la taula a la gràfica!.pdf

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
39 Bisitak
Jarri zure webgunean

Jarri zure webgunean

Pasqual Bosch

Aquesta activitat està dissenyada per a l'alumnat de 2n d’ESO dins de l’assignatura de Física i Química, i té com a objectiu treballar la representació gràfica de dades experimentals utilitzant eines digitals. L’alumnat haurà de realitzar una sèrie d’activitats guiades per: ✅ Introduir dades en una taula. ✅ Crear gràfiques adequades al tipus d’informació proporcionada. ✅ Interpretar els resultats obtinguts. ✅ Convertir el document final en PDF i pujar-lo a la plataforma educativa. Aquesta proposta segueix els principis del Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA), ja que ofereix diferents formats d’instruccions (textual, visual i audiovisual) i facilita l’accés a eines d’adaptació segons les necessitats de l’alumnat. L’activitat fomenta el desenvolupament de la competència digital i la competència matemàtica, així com el pensament crític, en ajudar l’alumnat a analitzar i comunicar dades científiques de manera estructurada. Eines digitals utilitzades: 📌 Microsoft Excel / LliureOffice Calc (per a la creació de gràfiques) 📌 Microsoft Word / LliureOffice Writer (per a l’elaboració de l’informe) 📌 Aplicacions de conversió de Word a PDF 📌 Recursos audiovisuals de suport Accessibilitat i inclusió: L’activitat inclou mesures específiques per a alumnes amb dificultats d’aprenentatge, TDAH, dislèxia i diversitat funcional, garantint l’accés equitatiu a tots els continguts mitjançant adaptacions visuals, auditius i estructurals. 🎯 Competències treballades: Competència en ciència, tecnologia i enginyeria Competència matemàtica Competència digital Aprendre a aprendre Aquesta activitat pot ser adaptada per a altres nivells educatius i ajustada segons les necessitats específiques de cada grup.

Ezagutza arloa
Hezkuntza testuingurua
Resource type
Lizentzia mota universal Licencia de Creative Commons
Other authors
End user individual
Alumnado en general
Educative context Domicilio Presencial
Hezkuntza erabilera
valenciano
Ekarpenak
author jp.boschalepuz 14/10/2025