Primavera curs b2.pdf

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
61 Bisitak
Jarri zure webgunean

Jarri zure webgunean

Alma Maria Iborra

Tipus de recurs: Conjunt de fitxes didàctiques manipulatives i visuals elaborades amb Canva, centrades en activitats lúdiques de: Simetries visuals, Comptatge i associació quantitat-nombre i Grafisme: resseguir traços. Totes les fitxes tenen com a eix temàtic la primavera i inclouen pictogrames per afavorir l’accessibilitat. Alumnat destinatari: Infantil 4 anys Contextualització del grup classe: Aula amb 22 alumnes. Diversitat de ritmes maduratius i d’atenció. 1 alumna amb dificultats de coordinació motriu fina (no diagnosticada). 2 alumnes amb vocabulari oral reduït (en procés d’adquisició del català com a segona llengua). No hi ha diagnòstics de NEE greus, però es treballa de forma preventiva i inclusiva. Àrea de coneixement: Coneixement de si mateix i autonomia personal, i comunicació i llenguatge, en relació amb: coordinació òculo-manual, grafisme inicial; desenvolupament cognitiu i lògic-matemàtic i comprensió del món natural i estacional. Objectius d’aprenentatge específics: Relacionar-se amb elements propis de la primavera mitjançant activitats sensoriomotrius i visuals. Desenvolupar la coordinació motriu fina resseguint traços. Reforçar l’atenció i el pensament lògic amb activitats de simetria i comptatge. Reconèixer pictogrames bàsics com a suport visual de consignes. Participar de manera activa i autònoma adaptant l’activitat a les seues possibilitats. Tipus d’activitat / situació d’aprenentatge: Activitats integrades dins del projecte globalitzat: “Descobrim la primavera!” Fitxa 1: Simetries florals. Activitat visual per completar la meitat d’una flor seguint la simetria. Fitxa 2: Comptem insectes. Cal pintar tants elements com indica el número, reforçant la correspondència 1-1. Fitxa 3: Traços de la primavera. Grafisme de línies rectes, corbes i espirals amb imatges de flors, papallones i pluges. Accessibilitat i inclusió (DUA): Pictogrames integrats per facilitar la comprensió de les consignes, especialment útil per alumnat amb dificultats de llenguatge o recent incorporació lingüística. Disseny clar i estructurat, amb espais amplis i sense elements distractors. Color contrastat i formes simples per facilitar la percepció visual. Possibilitat d’adaptació de l’activitat: es poden fer amb suport (pinces, adhesius, guies visuals) o oralment. Foment de l’autonomia: cada fitxa inclou icones visuals perquè els infants sàpiguen què cal fer. Competències clau treballades: Comunicació lingüística (comprensió d’ordres visuals). Aprendre a aprendre (resolució autònoma). Competència matemàtica bàsica. Autonomia personal i desenvolupament motriu.

Ezagutza arloa
Hezkuntza testuingurua
Resource type
Other authors
End user Alumnado en general
Grupo
Educative context Aula Presencial
Hezkuntza erabilera
español (o castellano)
Ekarpenak
author almaiborradomenech 12/07/2025