tourism.pdf

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
175 Visits
Put it on your website

Put it on your website

Laia Martínez

Títol i breu descripció “ Come visit us” El recurs educatiu és un Power Point que guiarà a l’alumnat durant tot el projecte. L’activitat consisteix en la creació d’un vídeo promocional d’una ciutat espanyola amb narració en anglès. L’alumnat ha d’ investigar diferents aspectes turístics i culturals de la ciutat i crear infografies i una veu en off per convèncer els turistes de visitar-la. Contextualització de l'alumnat Es tracta d’un grup heterogeni de 4t d’ESO format per 25 xics i 6 xiques, amb diferències en la motivació i en el nivell de competència digital i lingüística. Hi ha un alumne amb dificultats visuals. Hi ha un alumne repetidor. Hi ha un alumne amb TDAH. Accessibilitat Aquest PowerPoint és un recurs accessible segons els principis del DUA-A per a aquest grup perquè permet adaptar-se a la diversitat de l’alumnat, tant en motivació com en competències digitals i lingüístiques. Per exemple, incloure paraules clau destacades ajuda a captar l’atenció dels alumnes amb baixa motivació i facilita la comprensió dels qui tenen més dificultats lingüístiques. Per a l’alumne amb dificultats visuals, s’utilitzen fonts grans, colors amb alt contrast i s’eviten sobrecàrregues visuals, afavorint la llegibilitat. El PowerPoint es presenta de forma estructurada, clara i amb idees breus per diapositiva, fet que ajuda l’alumne amb TDAH a mantenir l’atenció i no sentir-se saturat. A més, compartir-lo després de la sessió permet que l’alumne repetidor puga revisar-lo al seu ritme, reforçant allò treballat a classe. Així, el PowerPoint es converteix en una eina inclusiva que respon als tres principis del DUA i facilita l’accés, la participació i el progrés de tot l’alumnat del grup. Mesures de resposta per a la inclusió utilitzades en el recurs creat i per a l'activitat duta a terme a l'aula. Mesures d’inclusió aplicades en el recurs (PowerPoint): • Tipografia gran i clara per facilitar la lectura. • Alt contrast de colors (fons clar amb text fosc o a l’inrevés) per millorar la visibilitat del contingut. • Evitar sobrecàrrega visual: poc text per diapositiva, ús d'espais en blanc, i eliminació d'elements decoratius innecessaris. • Lectura oral del contingut projectat durant l’explicació, per reforçar la comprensió. • PowerPoint es troba a Teams abans de la sessió perquè l’alumne puga revisar-lo al seu ritme. Mesures d’inclusió durant l’activitat a l’aula: • Ubicació preferent de l’alumne a les primeres files per assegurar una visió òptima de la pantalla i del material visual. • Suport individualitzat puntual, per assegurar que entén les instruccions i els continguts clau. • Explicacions verbals complementàries a qualsevol element visual utilitzat. • Temps addicional si cal per realitzar activitats que impliquen lectura o observació de materials visuals.

Knowledge area
Educational context
Resource type
Other authors
End user Alumnado en general
Grupo
Educative context Aula Presencial
Educational use
español (o castellano)
Contributions
author laiamarve17 12/05/2025