tourism.pdf
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Put it on your website
Títol i breu descripció “ Come visit us” El recurs educatiu és un Power Point que guiarà a l’alumnat durant tot el projecte. L’activitat consisteix en la creació d’un vídeo promocional d’una ciutat espanyola amb narració en anglès. L’alumnat ha d’ investigar diferents aspectes turístics i culturals de la ciutat i crear infografies i una veu en off per convèncer els turistes de visitar-la. Contextualització de l'alumnat Es tracta d’un grup heterogeni de 4t d’ESO format per 25 xics i 6 xiques, amb diferències en la motivació i en el nivell de competència digital i lingüística. Hi ha un alumne amb dificultats visuals. Hi ha un alumne repetidor. Hi ha un alumne amb TDAH. Accessibilitat Aquest PowerPoint és un recurs accessible segons els principis del DUA-A per a aquest grup perquè permet adaptar-se a la diversitat de l’alumnat, tant en motivació com en competències digitals i lingüístiques. Per exemple, incloure paraules clau destacades ajuda a captar l’atenció dels alumnes amb baixa motivació i facilita la comprensió dels qui tenen més dificultats lingüístiques. Per a l’alumne amb dificultats visuals, s’utilitzen fonts grans, colors amb alt contrast i s’eviten sobrecàrregues visuals, afavorint la llegibilitat. El PowerPoint es presenta de forma estructurada, clara i amb idees breus per diapositiva, fet que ajuda l’alumne amb TDAH a mantenir l’atenció i no sentir-se saturat. A més, compartir-lo després de la sessió permet que l’alumne repetidor puga revisar-lo al seu ritme, reforçant allò treballat a classe. Així, el PowerPoint es converteix en una eina inclusiva que respon als tres principis del DUA i facilita l’accés, la participació i el progrés de tot l’alumnat del grup. Mesures de resposta per a la inclusió utilitzades en el recurs creat i per a l'activitat duta a terme a l'aula. Mesures d’inclusió aplicades en el recurs (PowerPoint): • Tipografia gran i clara per facilitar la lectura. • Alt contrast de colors (fons clar amb text fosc o a l’inrevés) per millorar la visibilitat del contingut. • Evitar sobrecàrrega visual: poc text per diapositiva, ús d'espais en blanc, i eliminació d'elements decoratius innecessaris. • Lectura oral del contingut projectat durant l’explicació, per reforçar la comprensió. • PowerPoint es troba a Teams abans de la sessió perquè l’alumne puga revisar-lo al seu ritme. Mesures d’inclusió durant l’activitat a l’aula: • Ubicació preferent de l’alumne a les primeres files per assegurar una visió òptima de la pantalla i del material visual. • Suport individualitzat puntual, per assegurar que entén les instruccions i els continguts clau. • Explicacions verbals complementàries a qualsevol element visual utilitzat. • Temps addicional si cal per realitzar activitats que impliquen lectura o observació de materials visuals.

Grupo


