Els instruments de l'orquestra 1r ESO.elp__0.zip
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Posa-ho a la teva web
1) TÍTOL DEL RECURS: "Els instruments de l'orquestra". 2) CURS ACADÈMIC: 1r d'ESO. 3) ESPECIALITAT/DEPARTAMENT: Música 1r ESO / Departament de Música. 4) CONCRECIÓ CURRICULAR: CONTINGUTS: - Concepte i tipus d'orquestra: Tipus d’orquestra: simfònica. Les seves característiques principals. - Classificació d'instruments: Famílies d'instruments (corda, vent, percussió i metalls). - Diversitat cultural: Instruments d'orquestra en diferents cultures i la seva relació amb el context històric i social. - Tecnologia aplicada a la música: Ús de recursos digitals per a la identificació i estudi dels instruments de l'orquestra (vídeos, audicions, plataformes educatives). METODOLOGIA: La metodologia serà activa i participativa, amb enfocament constructivista per fomentar la curiositat i la investigació. Es combinaran activitats individuals i en grup, amb l'ús de recursos multimèdia (vídeos, audicions) per facilitar la comprensió i l'aprenentatge de la temàtica. El treball en equip serà fonamental, amb activitats de classificació i presentació d’instruments en grups. - Sessió 1-2: Introducció als instruments de l'orquestra i la seva classificació. Visionat de vídeos d’orquestres en directe. - Sessió 3-4: Anàlisi del funcionament dels instruments per famílies. Estudi individual o en grup d’un instrument concret, preparant-ne una presentació oral o digital. - Sessió 5-6: Exploració de la diversitat d'instruments en diferents cultures musicals (orquestres d’altres països, música tradicional, etc.). - Sessió 7: Aplicació pràctica mitjançant la creació de petites composicions o interpretacions, usant recursos digitals per simular instruments (software de música). - Sessió 8: Presentació final dels treballs sobre instruments i reflexió sobre el treball en equip i la importància de la col·laboració. 5) COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CRITERIS D'AVALUACIÓ VINCULATS: COMPETÈNCIES B`ÀSIQUES - Competència en comunicació lingüística: Desenvolupar la capacitat d'expressar-se i comprendre's de manera efectiva en llengua oral i escrita en contextos musicals. - Competència en coneixement i interacció amb el món físic: Conèixer els instruments musicals, el seu funcionament i la seva classificació dins de l'orquestra. - Competència social i ciutadana: Valorar la importància del treball en equip en el context de l'orquestra i respectar les normes de convivència i col·laboració. - Competència cultural i artística: Reconèixer i apreciar la diversitat d'instruments musicals i la seva rellevància en diferents tradicions culturals. - Competència en aprendre a aprendre: Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònomes per a la identificació i comprensió dels instruments de l'orquestra. - Competència en autonomia i iniciativa personal: Mostrar iniciativa en la recerca d'informació sobre els instruments musicals i en la participació activa en activitats relacionades amb l'orquestra. CRITERIS D'AVALUACIÓ VINCULATS - Identificació i classificació d'instruments: Reconèixer i classificar els instruments de l'orquestra segons la seva família (corda, vent, percussió) i les seves característiques principals. - Coneixement del funcionament dels instruments: Descriure el funcionament bàsic de cada instrument, incloent-hi la seva tècnica de producció del so i les seves particularitats. - Valoració del treball en equip: Participar activament en activitats grupals, demostrant capacitat de col·laboració i respecte per les aportacions dels companys. - Apreciació de la diversitat cultural: Mostrar interès i respecte per la varietat d'instruments musicals presents en diferents cultures i tradicions. - Desenvolupament d'estratègies d'aprenentatge: Utilitzar recursos diversos (llibres, vídeos, audicions) per aprofundir en el coneixement dels instruments de l'orquestra. - Iniciativa en activitats musicals: Participar de manera proactiva en activitats relacionades amb l'orquestra, com ara audicions, representacions o creacions musicals. - Aquests criteris d'avaluació es basen en els objectius generals de la matèria de Música per a 1r d'ESO establerts per la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana. 6) SABERS BÀSICS: SB. 1.1. Contextos musicals i culturals (CE1, CE2). G5. La veu i els instruments - Classificació de veus i de les diferents famílies instrumentals. - Organologia de la música popular urbana. - Instruments no convencionals des d’una perspectiva de desenvolupament sostenible. 7) ORGANITZACIÓ: SEQÜENCIACIÓ D'ACTIVITATS, - ORGANITZACIÓ DELS ESPAIS: E1 Aula de Música E2 Saló d'Actes de Centre Cultural o Auditori. - DISTRIBUCIÓ DE TEMPS: 8 sessions - RECURSOS MATERIALS: M1 Plataforma virtual d’aprenentatge. M2 Materials penjats per la professora a la plataforma. M3 Equip d’àudio M4 Altaveu portàtil M5 Portfoli de l'alumne 8) MESURES DE RESPOSTA PER A LA INCLUSIÓ: Nivell III:Mesures d’accés - Control d’assistència i prevenció de l’absentisme. - Adequació i accessibilitat dels recursos tecnològics i dels materials didàctics I curriculars comuns. - Organització de la participació de l’alumnat del grup classe. - Organització dels espais en l’aula atenent a la diversitat de l’alumnat. Mesures d’aprenentatge - Desenvolupament del Pla específic del foment lector. - Realització d’activitats de reforça de a l’alumnat que no haja superat favorablement les situacions d’aprenentatge. - Seguiment individual per a l’alumnat repetidor. Mesures de participació - Correspon al Departament d’Orientació i les tutories l’adopció d’aquestes mesures. 9) INSTRUMENTS DE RECOLLIDA D'INFORMACIÓ PER A LA VALORACIÓ DEL PROGRÉS DE L'ALUMNAT.- Quadern del professor/a: seguiment i registre diari dels avanços, l'evolució i el rendiment de l'alumne. - Quadern de l'alumne/a: registre de les activitats realitzades. - Treballs complementaris: presentacions, projectes, exposicions i altres tipus de treballs amb suports digitals. - Rúbriques per a les proves específiques. Es realitzaran proves: - Pràctiques (interpretació d’obres musicals tant amb la flauta dolça, veu o instruments de làmines treballades durant el trimestre. - Teòriques (que consistiran en un o diversos proves escrites que versaran sobre els continguts teòrics de les competències específiques i de sabers bàsics explicats i treballats a l’aula durant el trimestre).

Grupo


