Els instruments de l'orquestra 1r ESO.elp__0.zip

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
244 Visites
Posa-ho a la teva web

Posa-ho a la teva web

1) TÍTOL DEL RECURS: "Els instruments de l'orquestra". 2) CURS ACADÈMIC: 1r d'ESO. 3) ESPECIALITAT/DEPARTAMENT: Música 1r ESO / Departament de Música. 4) CONCRECIÓ CURRICULAR: CONTINGUTS: - Concepte i tipus d'orquestra: Tipus d’orquestra: simfònica. Les seves característiques principals. - Classificació d'instruments: Famílies d'instruments (corda, vent, percussió i metalls). - Diversitat cultural: Instruments d'orquestra en diferents cultures i la seva relació amb el context històric i social. - Tecnologia aplicada a la música: Ús de recursos digitals per a la identificació i estudi dels instruments de l'orquestra (vídeos, audicions, plataformes educatives). METODOLOGIA: La metodologia serà activa i participativa, amb enfocament constructivista per fomentar la curiositat i la investigació. Es combinaran activitats individuals i en grup, amb l'ús de recursos multimèdia (vídeos, audicions) per facilitar la comprensió i l'aprenentatge de la temàtica. El treball en equip serà fonamental, amb activitats de classificació i presentació d’instruments en grups. - Sessió 1-2: Introducció als instruments de l'orquestra i la seva classificació. Visionat de vídeos d’orquestres en directe. - Sessió 3-4: Anàlisi del funcionament dels instruments per famílies. Estudi individual o en grup d’un instrument concret, preparant-ne una presentació oral o digital. - Sessió 5-6: Exploració de la diversitat d'instruments en diferents cultures musicals (orquestres d’altres països, música tradicional, etc.). - Sessió 7: Aplicació pràctica mitjançant la creació de petites composicions o interpretacions, usant recursos digitals per simular instruments (software de música). - Sessió 8: Presentació final dels treballs sobre instruments i reflexió sobre el treball en equip i la importància de la col·laboració. 5) COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CRITERIS D'AVALUACIÓ VINCULATS: COMPETÈNCIES B`ÀSIQUES - Competència en comunicació lingüística: Desenvolupar la capacitat d'expressar-se i comprendre's de manera efectiva en llengua oral i escrita en contextos musicals. - Competència en coneixement i interacció amb el món físic: Conèixer els instruments musicals, el seu funcionament i la seva classificació dins de l'orquestra. - Competència social i ciutadana: Valorar la importància del treball en equip en el context de l'orquestra i respectar les normes de convivència i col·laboració. - Competència cultural i artística: Reconèixer i apreciar la diversitat d'instruments musicals i la seva rellevància en diferents tradicions culturals. - Competència en aprendre a aprendre: Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònomes per a la identificació i comprensió dels instruments de l'orquestra. - Competència en autonomia i iniciativa personal: Mostrar iniciativa en la recerca d'informació sobre els instruments musicals i en la participació activa en activitats relacionades amb l'orquestra. CRITERIS D'AVALUACIÓ VINCULATS - Identificació i classificació d'instruments: Reconèixer i classificar els instruments de l'orquestra segons la seva família (corda, vent, percussió) i les seves característiques principals. - Coneixement del funcionament dels instruments: Descriure el funcionament bàsic de cada instrument, incloent-hi la seva tècnica de producció del so i les seves particularitats. - Valoració del treball en equip: Participar activament en activitats grupals, demostrant capacitat de col·laboració i respecte per les aportacions dels companys. - Apreciació de la diversitat cultural: Mostrar interès i respecte per la varietat d'instruments musicals presents en diferents cultures i tradicions. - Desenvolupament d'estratègies d'aprenentatge: Utilitzar recursos diversos (llibres, vídeos, audicions) per aprofundir en el coneixement dels instruments de l'orquestra. - Iniciativa en activitats musicals: Participar de manera proactiva en activitats relacionades amb l'orquestra, com ara audicions, representacions o creacions musicals. - Aquests criteris d'avaluació es basen en els objectius generals de la matèria de Música per a 1r d'ESO establerts per la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana. 6) SABERS BÀSICS: SB. 1.1. Contextos musicals i culturals (CE1, CE2). G5. La veu i els instruments - Classificació de veus i de les diferents famílies instrumentals. - Organologia de la música popular urbana. - Instruments no convencionals des d’una perspectiva de desenvolupament sostenible. 7) ORGANITZACIÓ: SEQÜENCIACIÓ D'ACTIVITATS, - ORGANITZACIÓ DELS ESPAIS: E1 Aula de Música E2 Saló d'Actes de Centre Cultural o Auditori. - DISTRIBUCIÓ DE TEMPS: 8 sessions - RECURSOS MATERIALS: M1 Plataforma virtual d’aprenentatge. M2 Materials penjats per la professora a la plataforma. M3 Equip d’àudio M4 Altaveu portàtil M5 Portfoli de l'alumne 8) MESURES DE RESPOSTA PER A LA INCLUSIÓ: Nivell III:Mesures d’accés - Control d’assistència i prevenció de l’absentisme. - Adequació i accessibilitat dels recursos tecnològics i dels materials didàctics I curriculars comuns. - Organització de la participació de l’alumnat del grup classe. - Organització dels espais en l’aula atenent a la diversitat de l’alumnat. Mesures d’aprenentatge - Desenvolupament del Pla específic del foment lector. - Realització d’activitats de reforça de a l’alumnat que no haja superat favorablement les situacions d’aprenentatge. - Seguiment individual per a l’alumnat repetidor. Mesures de participació - Correspon al Departament d’Orientació i les tutories l’adopció d’aquestes mesures. 9) INSTRUMENTS DE RECOLLIDA D'INFORMACIÓ PER A LA VALORACIÓ DEL PROGRÉS DE L'ALUMNAT.- Quadern del professor/a: seguiment i registre diari dels avanços, l'evolució i el rendiment de l'alumne. - Quadern de l'alumne/a: registre de les activitats realitzades. - Treballs complementaris: presentacions, projectes, exposicions i altres tipus de treballs amb suports digitals. - Rúbriques per a les proves específiques. Es realitzaran proves: - Pràctiques (interpretació d’obres musicals tant amb la flauta dolça, veu o instruments de làmines treballades durant el trimestre. - Teòriques (que consistiran en un o diversos proves escrites que versaran sobre els continguts teòrics de les competències específiques i de sabers bàsics explicats i treballats a l’aula durant el trimestre).

Àrea de coneixement
Context educatiu
Resource type
Tipus de llicència universal Licencia de Creative Commons
Other authors
End user Alumnado en general
Grupo
Educative context Aula Presencial
Ús educatiu
español (o castellano)
Contribucions
author mj.llopisrodrigo 27/02/2025