Som una aula Eco-responsable
Ens preguntem quina incidència tenen les nostres accions en el planeta. Volem conèixer si hi ha realitzem diàriament activitats que son sostenibles.
I per tant, ajuden a cuidar la terra.
Mitjançant el treball cooperatiu establint rols (portaveu, secretari, material, responsable del temps) treballats
prèviament a l’aula. Alumnat en grups de quatre alumnes establert de forma heterogènia i tenint en
compte la diversitat de ritmes d’aprenentatge.
El material necessari: una tauleta per grup i material individual de l’alumnat com llibreta i estoig.
Activitats inicials: Què en sabem?
- Preguntem: podem fer alguna cosa per protegir el planeta? n’estem fent ja alguna?
Recollim les preguntes i per grups les anoten.
… Recull de tota la tasca a un portafoli grupal. 50 minuts.
Activitats de desenvolupament Aprenem nous sabers
- Llegim un article sobre escoles verdes i ecosostenibilitat.
- Tècnica cooperativa 4-2-1 recollim la nostra opinió sobre l’article.
… Recull de tota la tasca al portafoli grupal. 50minuts.
Activitats d’estructuració: Què hem après?
- Elaboren un recull d’accions que desenvolupen a l’escola i/o a casa sostenibles.
- Dues accions per membre del grup.
...Recull del llistat d’accions al portafoli grupal. Dues sessions de 50 minuts
Activitats d’aplicació: Apliquem el que hem après
- Creen un “podcast” amb l’aplicació vocaroo
- Pengen l’audio elaborat a un document penjat al drive del seu classroom.
...Autoavalució individual i grupal sobre la tasca al classroom. Dues sessions de 50 minuts.
Més informació a https://dossier.xtec.cat/groca20/