Aprenem numeració i estadística amb les nostres sabates 2025.pdf
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Ponlo en tu web
Aquesta situació d’aprenentatge (SA) és una adaptació i actualització d’una activitat matemàtica que vaig fer fa un temps. És una activitat molt significativa ideal per a emmarcar dins de l’aprenentatge de la nu-meració i l’estadística a 2n de Primària aprofitant situacions reals, en aquest cas els diferents números de sabates que fa servir cada xiquet i xiqueta de l’aula. A la primera sessió l’alumnat haurà de localitzar el nombre de les seues sabates. Haurà d’encendre el seu Chromebook, fer una foto amb ell de la seua sabata. Seguidament, hauran d’accedir al navegador Google Chro-me, entrar al PADLET i accedir al FORMS que els hauré deixat amb un formulari per a que emplenen la informació de forma col·laborativa i pu-jar la foto amb el seu nom. Tot el procés estarà explicat amb imatges per a reforçar l’atenció de l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge. A la segona sessió vorem junts com FORMS ha recopilat tota la informa-ció gràcies al seu bolcat d’informació col·laborativa i ha fet una estadísti-ca amb les dades. Aprendrem a interpretar la mateixa. Representarem també les dades de la gràfica de forma manipulativa amb policubs a l’aula per a que l’alumnat amb necessitats educatives (i la resta del grup en general) reforcen millor la comprensió de com es genera la gràfica. A la tercera sessió a través del Chromebook, hauran d’accedir al wordwall.net que trobaran al padlet, per a poder respondre a una sèrie de preguntes de comprensió sobre la gràfica (https://wordwall.net/resource/94722679) i un altre per a posar a prova la descomposició (https://wordwall.net/resource/94702560) Aquesta pàgina web els permet practicar, vore on estan les seues errades i millorar, la qual cosa, junt amb la meua atenció més individualitzada, serà una ajuda per a tot l’alumnat que puga tindre alguna dificultat. A la quarta sessió, hauran de consultar les fotos del padlet per a triar els nombres de 5 companys de forma aleatòria i fer una descomposició dels seus nombres en desenes i unitats de forma manipulativa primer (per a facilitar la tasca a tot l’alumnat) i comentant les fotos del padlet seguida-ment per a escriure la descomposició a la qual han arribat.

Grupo


