GENIALLY_MARTA_PALACIN_THECOLOURMONSTER.pdf
Ode navigation


Ponlo en tu web

Aquesta recurs forma part d’una activitat de la situació d’aprenentatge anomenada EL MONSTRE DE COLORS (THE COLOUR MONSTER) per promoure la lectura, l’expressió oral i la comunicació en l’etapa d’educació infantil. En concret, al ser mestra d’anglès he dissenyat aquesta presentació digital interactiva en llengua estrangera per fomentar l’ús d’aquesta llengua en els més menuts. Aquesta idea va sorgir a l’inici de curs a l’hora de programar l’anglès en aquesta etapa educativa. Així, doncs, vaig pensar en crear situacions d’aprenentatge basades en contes atractius per al meu alumnat i amb els quals poder treballar els sabers bàsics establerts. Pel que fa a la justificació d’aquesta activitat situació d’aprenentatge, cal dir que l’he dissenyada per donar resposta a les necessitats d’expressió i comprensió oral que tenen la majoria dels xiquets i xiquetes de l’etapa d’educació infantil. Així, doncs, per tal d’avaluar cadascuna de les seues competències específiques relacionades totes amb l’àrea de Comunicació i representació de la realitat, he creat diverses tasques avaluables per tal de què els discents puguen obtenir una adequada retroalimentació. En concret, en les activitats interactives l’alumnat rep un feedback instantani per mitjà de l’entorn virtual d’aprenentatge. Per últim, en les tasques escrites proposades els i les alumnes disposen d’una rúbrica amb tots els ítems avaluables per rebre una retroacció molt més detallada. En primer lloc, cal recalcar que el recurs és una presentació digital interactiva sobre el conte en anglès anomenat “The Colour Monster”. Es tracta d’un recurs que inclou diversos recursos digitals entre els quals es poden destacar els següents: arxius multimèdia per tal de visualitzar el vídeo d’aquest llibre, jocs interactius (Quizz, Wordwall...), la cançó del conte amb el link de Youtube i també, algunes activitats interactives per repassar el vocabulari de les emocions i dels colors. Pel que fa al disseny, aquest recurs està creat amb el software Genially ja que permet crear continguts interactius amb imatges, presentacions digitals i infografies, que poder ser dissenyades amb efectes interactius i altres animacions de manera gratuïta. Respecte a l’alumnat al qual va dirigit i etapa educativa, cal dir que es tracta d’un recurs que està creat per al nivell tota l’etapa d’educació infantil però, també es podria utilitzar per al nivell de primer d’educació primària. En concret, aquest Genially està dissenyat per a l’alumnat de 4 anys d’infantil. Així mateix, es tracta d’un recurs que format part d’un projecte d’innovació educativa “Biblioinnova´t” per part de promoure l’hàbit lector entre els discents. Així, doncs, aquesta activitat l’he creada per a fomentar la lectura dels més menuts en llengua estrangera: anglès. Per últim, respecte a aquest projecte en anglès cal anomenar que forma part d’una situació d’aprenentatge contextualitzada en el primer trimestre del present curs acadèmic dintre de l’àrea de Comunicació i representació de la realitat. A més a més, en aquesta presentació digital els xiquets i les xiquetes de 4 anys coneixeran a expressar les seues emocions, els colors, expressions bàsiques en anglès com ara per exemple: “How are you today...? I’m .... (happy, sad, angry...). Igualment, aquest Genially inclou jocs interactius i un quizz per tal d’avaluar els sabers bàsics que volem avaluar als alumnes.
Alumnado en general