DESCOBRIM L'AIGUA!.pdf
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Ponlo en tu web
Situació d’Aprenentatge 1: Descobrim l’aigua Aquesta situació d’aprenentatge es desenvoluparà al llarg del primer trimestre dins de l’àrea de Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural, amb una duració de 45 minuts per sessió, tres vegades a la setmana. El seu objectiu principal és que l’alumnat descobrisca les característiques, usos i importància de l’aigua com a element essencial per a la vida i per al planeta. La SdA s’iniciarà amb una sessió diagnòstica per explorar els sabers previs dels alumnes sobre l’aigua. Per tal de guiar el procés d’investigació i aprenentatge, les mestres hem creat un recurs digital en format de porfoli, que servirà com a fil conductor de la SdA. Aquest porfoli inclou activitats diverses i materials interactius que l’alumnat anirà treballant de manera progressiva. A través de l’ús de tauletes, codis QR, la pissarra digital interactiva (PDI) i altres recursos, els alumnes podran accedir a continguts multimèdia, realitzar tasques digitals i documentar el seu aprenentatge. Aquesta metodologia afavoreix la investigació autònoma, la participació activa i la reflexió personal, alhora que permet atendre la diversitat de ritmes i interessos dins l’aula. A més, fomenta el treball cooperatiu i el pensament crític, ja que moltes de les activitats estan dissenyades per ser resoltes en grup o individuals. Un aspecte clau d’aquesta SdA és el treball de la competència digital, que es desenvolupa de manera transversal. L’alumnat aprèn a utilitzar les eines digitals de forma responsable i eficaç, a cercar informació rellevant, a comunicar-se i a expressar-se mitjançant suports digitals, i a gestionar el seu propi porfoli com a eina d’aprenentatge i autoavaluació. Els continguts que es treballaran giren al voltant de: • Les propietats físiques de l’aigua (estat líquid, sòlid i gasós). • El cicle de l’aigua. • Els usos de l’aigua en la vida quotidiana . • La importància de l’aigua per als éssers vius. • La necessitat de cuidar i estalviar aquest recurs. Aquesta SdA no sols busca transmetre coneixements, sinó també despertar consciència ecològica, promoure actituds sostenibles i desenvolupar habilitats digitals que seran fonamentals en el seu itinerari educatiu.
Grupo


