NOMS QUÍMICS.pdf
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Ponlo en tu web
L’activitat NOMS QUÍMICS té com objectiu que l’alumnat de 3r d’ESO de Física i Química es familiaritze amb els elements de la taula periòdica, dels seus símbols i de les partícules subatòmiques que els constitueixen. Amb aquesta finalitat, l’alumnat ha de buscar elements en la taula periòdica i ser capaç d’escriure el seu nom o algun dels seus cognoms amb els símbols dels elements i a partir de la posició que ocupen en la taula, determinar el número de protons, electrons i neutrons. A més es treballarà de forma paral·lela la competència digital (CD). Aquesta és l’aptitud per buscar i gestionar la informació obtesa a través de les TIC i ser capaç d’analitzar la seua veracitat. Saber utilitzar processadors de text, fulls de càlcul, programes de presentació i altres recursos informàtics disponibles. Descriptors operatius de la competència digital: - CD1: Realitza búsquedes guiades en internet i fa ús d'estratègies senzilles per al tractament digital de la informació (paraules clau, selecció d'informació rellevant, organització de dades...) amb una actitud crítica sobre els continguts obtinguts. - CD2. Crea, integra i reelabora continguts digitals en diferents formats (text, taula, imatge, àudio, vídeo, programa informàtic...) mitjançant l'ús de diferents ferramentes digitals per expressar idees, sentiments i coneixements, respectant la propietat intel·lectual i els drets d'autor dels continguts que reutilitza. - CD3. Participa en activitats o projectes escolars mitjançant l'ús de ferramentes o plataformes virtuals per a construir nou coneixement, comunicar-se, treballar cooperativament, i compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura, amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús. - CD4. Coneix els riscos i adopta, amb l'orientació del docent, mesures preventives en usar les tecnologies digitals per a protegir els dispositius, les dades personals, la salut i el medi ambient, i s'inicia en l'adopció d'hàbits d'ús crític, segur, saludable i sostenible d'estes tecnologies. - CD5. S'inicia en el desenrotllament de solucions digitals senzilles i sostenibles (reutilització de materials tecnològics, programació informàtica per blocs, robòtica educativa...) per a resoldre problemes concrets o reptes proposats de manera creativa, sol·licitant ajuda en cas necessari
Grupo


