NOMS QUÍMICS.pdf

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
14 Visitas
Ponlo en tu web

Ponlo en tu web

Joan Pons

L’activitat NOMS QUÍMICS té com objectiu que l’alumnat de 3r d’ESO de Física i Química es familiaritze amb els elements de la taula periòdica, dels seus símbols i de les partícules subatòmiques que els constitueixen. Amb aquesta finalitat, l’alumnat ha de buscar elements en la taula periòdica i ser capaç d’escriure el seu nom o algun dels seus cognoms amb els símbols dels elements i a partir de la posició que ocupen en la taula, determinar el número de protons, electrons i neutrons. A més es treballarà de forma paral·lela la competència digital (CD). Aquesta és l’aptitud per buscar i gestionar la informació obtesa a través de les TIC i ser capaç d’analitzar la seua veracitat. Saber utilitzar processadors de text, fulls de càlcul, programes de presentació i altres recursos informàtics disponibles. Descriptors operatius de la competència digital: - CD1: Realitza búsquedes guiades en internet i fa ús d'estratègies senzilles per al tractament digital de la informació (paraules clau, selecció d'informació rellevant, organització de dades...) amb una actitud crítica sobre els continguts obtinguts. - CD2. Crea, integra i reelabora continguts digitals en diferents formats (text, taula, imatge, àudio, vídeo, programa informàtic...) mitjançant l'ús de diferents ferramentes digitals per expressar idees, sentiments i coneixements, respectant la propietat intel·lectual i els drets d'autor dels continguts que reutilitza. - CD3. Participa en activitats o projectes escolars mitjançant l'ús de ferramentes o plataformes virtuals per a construir nou coneixement, comunicar-se, treballar cooperativament, i compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura, amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús. - CD4. Coneix els riscos i adopta, amb l'orientació del docent, mesures preventives en usar les tecnologies digitals per a protegir els dispositius, les dades personals, la salut i el medi ambient, i s'inicia en l'adopció d'hàbits d'ús crític, segur, saludable i sostenible d'estes tecnologies. - CD5. S'inicia en el desenrotllament de solucions digitals senzilles i sostenibles (reutilització de materials tecnològics, programació informàtica per blocs, robòtica educativa...) per a resoldre problemes concrets o reptes proposats de manera creativa, sol·licitant ajuda en cas necessari

Área de conocimiento
Contexto educativo
Tipo de licencia universal
Otros autores
Usuario final Profesorado
Grupo
Contexto educativo Domicilio Semipresencial
Uso educativo
español (o castellano)
Contribuciones
author j.ponsiatienza 05/10/2025