RECURSOS DE APRENDIZAXE
-
LIFE IN OTHER COUNTRIES
• COLLABORATIVE PROJECT: LIFE IN OTHER COUNTRIES • Es tracta d'un projecte col·laboratiu en el que els alumnes han de buscar informació sobre la vida en altres països. En grups hauran de escollir un país i dividir la búsqueda d'informació segons els diferents subapartats: com és la gent, vida familiar, aspectes socials com tipus de treballs, sistema sanitari i educació. El següent pas és crear una presentació a Microsoft PowerPoint i escriure un guió utilizant gramàtica i vocabul...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
Celebrations around the world
This is a collaborative classroom activity designed for English B1.2 students at an EOI (Escuela Oficial de Idiomas). In groups of 3 or 4, students research a cultural celebration from a country other than their own. Each group selects a unique celebration, gathers relevant information (traditions, food, location, timing, cultural significance), and creates a digital infographic using tools like Canva, Piktochart or Google Slides. Students must: Organize and synthesize information clearly. Us...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
I am an explorer! We're going on a bear hunt!
This OER will improve English skills by using as a context the topic of explorers. Students will develop the key competences and the specific competences. At the end of this project, they will have learnt: - to develop digital competence in creating digital content. - to interact and mediate orally and with written information with the teacher's help. - vocabulary related to different landscapes.
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
Monsters Academy. I'm a Monster! | Extraordinary Ones Academy
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the world of monsters. Students will develop the key competences and the specific competences. At the end of this project, they will have learnt: •The alphabet and English phonics. •verbs of actions, verb ‘to be’ and ‘to have got’. •to count until 30 and ordinal numbers until 10. •to introduce themselves. •to express feelings and emotions. •to apologise. •to know the days of the week and the months of t...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
Animals
This unit belongs to the subject of English in Permanent Education (Adult Education). It is focused on learning the about the domestic and wild animals. Its final project is an infographic based on animals by using different digital applications.
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
A Healthy and Sustainable Menu
El alumnado investigará los principios de una alimentación saludable y sostenible, valorando tanto los aspectos nutricionales como el impacto medioambiental de los alimentos. En grupos, diseñarán un menú responsable, utilizando herramientas digitales y el inglés como lengua vehicular. Finalmente, presentarán su propuesta en un formato visual (digital), argumentando sus elecciones con base en criterios de salud y sostenibilidad.
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
TASK Menu.pdf
https://aules.edu.gva.es/eso46/mod/assign/view.php?id=4967033
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
X-Kid School: developing my power | Extraordinaries Ones Academy
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the world of Superheroes. Students will develop the key competences and the specific competences. At the end of this project, they will have learnt: •to read and write emails •to debate and take decisions •to introduce themselves •to do people's descriptions •to ask and answer yes/no questions with the verb 'to be' and 'to have' •to understand and produce oral and written messages •to interact and mediate oral...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recursoColecciones -
English Speaking Cities: Chicago
Project-based units to be used in 3rd ESO.
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
English Speaking Cities: Chicago
Situación de aprendizaje de la materia de inglés para 3 ESO que he creado con exelearning y licencia CCBYSA para que mi alumnado aprenda dicha lengua extranjera mediante un aprendizaje basado en proyectos desarrollando tanto las competencias clave como las competencias específicas. Trabajaran de forma individual, en parejas y en grupos siempre heterogéneos. Cada vez que finalicen un nodo/página completarán su diario de aprendizaje para reflexionar sobre su aprendizaje. En el nodo que ...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
Proyecto eTwinning: "Symbols of my homecountry"
Proyecto colaborativo de intercambio de experiencias con otro colegio europeo por medio de la plataforma eTwinning. Trata sobre los símbolos y monumentos más representativos de nuestro país (España). En parejas, los alumnos/as redactarán en inglés y en español información básica sobre un símbolo y un monumento de España, y añadirán una breve descripción de sí mismos y sus gustos personales. En un Canva colaborativo añadirán su parte del trabajo acompañado de fotos de los monumentos/símbolos ...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
Proyecto eTwinning: "Symbols of my homecountry"
Proyecto colaborativo de intercambio de experiencias con otro colegio europeo por medio de la plataforma eTwinning. Trata sobre los símbolos y monumentos más representativos de nuestro país (España). En parejas, los alumnos/as redactarán en inglés y en español información básica sobre un símbolo y un monumento de España, y añadirán una breve descripción de sí mismos y sus gustos personales. En un Canva colaborativo añadirán su parte del trabajo acompañado de fotos de los monumentos/símbolos ...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
eTwinning Project BusinessLab
Situación de aprendizaje para elaborar un proyecto eTwinning en el que el alumnado crea empresas sostenibles, las paginas web de estas empresas, logos para las empresas y simula conversaciones telefónicas con las empresas creadas por otros grupos.
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
What's the Weather Like Today?
Situación de aprendizaje sobre el tiempo meteorológico en la que los alumnos aprenderán vocabulario sobre el tiempo, el clima, las frases hechas relacionadas con la meteorología y crearán su propio diario de observación.
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
La Carolina Fest
Proyecto diseñado para ser llevado a cabo con alumnado de inglés de nivel B2.1 en el contexto de una Escuela Oficial de Idiomas. En este proyecto, el alumnado diseñará y promocionará un festival de música para su pueblo.
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
A Business Trip
This project-based learning (ABP in Spanish) is designed to prepare Administration and Finance students for their future roles by organizing a business trip, focusing on enhancing their planning and organizational skills
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recurso -
Schools of Monsters. Me as a Monster! | Extraordinary Ones Academy
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the world of monsters. Students will develop the key competences and the specific competences. At the end of this project, they will have learnt: •The alphabet and English phonics. •verbs of actions, verb ‘to be’ and ‘to have got’. •to count until 30 and ordinal numbers until 10. •to introduce themselves. •to express feelings and emotions. •to apologise. •to know the days of the week and the months of t...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recursoColecciones -
School of Wizards. New at school | Extraordinary Ones Academy
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the world of wizards. Students will develop the key competences and the specific competences. At the end of this project, they will have learnt: -To read and write letters and emails and to analyse their structure. -To debate, organise and take decisions. -To describe what they are doing in a specific moment. - To describe using the verb to be and to work in the past. -Vocabulary related to personality descripti...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recursoColecciones -
School Reforms | TEENS CRAFTING COMMUNITIES
Students are going to think of ways of making a positive impact on the world around them as well as mastering their English skills through engaging, interactive activities. Through service learning, students will develop the competences that define their output profile when they finish their compulsory secondary school years. At the end of the project, they will have: ● read web pages about how to improve schools. ● listened to podcasts about educational issues. ● learnt vocabulary about e...
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recursoColecciones -
A music festival in town | Teens crafting communities
In this project, students are going to create the webpage to create a local music festival in their town. They will learn how to give opinion and describe different types of music, find out about some of the most important festivals worldwide, create a promotional video for the festival and the FAQs guide. They will be able to share their own works and transform their community through music.
Área de coñecementoContexto educativoTipo de recursoColecciones


