Som reporteres i reporters digitals!

silvia cano
Entrevistem
Área de coñecemento
Contexto educativo
98 Visitas
Compartir

“Som reporteres i reporters digitals!”

Objectius d’aprenentatge:

  • Aprendre a crear continguts digitals senzills (vídeo, presentació, mural digital).

  • Cercar, seleccionar informació rellevant i comprendre-la.

  • Fer ús de plataformes col·laboratives (Canva) per comunicar-se i compartir idees.

Descripció del recurs:

Tipus de recurs:
Situació d’aprenentatge digital i col·laborativa basada en la creació d’un reportatge digital sobre “Els nostres racons preferits del col·le”.

Alumnat destinatari:
Alumnes de 9 anys (3r de Primària). A l’aula hi ha:

  • Un alumne nouvingut d’Ucraïna (amb coneixements limitats de la llengua).

  • Dos alumnes amb trastorn del llenguatge (moderats): dificultats d’expressió i comprensió.

  • Un alumne amb TEA grau 2, amb llenguatge, però dificultats en la interacció social i flexibilitat.

Àrea de coneixement:
Competència digital, llengua (valencià/castellà), i coneixement del medi.

Desenvolupament de l’activitat:

  1. Fase 1: Pluja d’idees i selecció de tema

    • Treball en xicotets grups heterogenis (assignats pel docent per garantir inclusió).

    • Dinàmiques visuals i pictogrames per afavorir la comprensió.

    • Es fa servir una rúbrica visual per ajudar-los a triar què mostrar del col·le.

  2. Fase 2: Recerca d’informació i preparació

    • Utilització de tablets/ordinadors amb accés guiat a cercadors infantils (com Kiddle).

    • Es proporcionen models de preguntes clares i visuals per ajudar a filtrar informació.

    • S’utilitzen pictogrames i suport visual per als alumnes amb trastorn del llenguatge.

    • L’alumne ucraïnès pot treballar en parella amb un company “tutor” i usar traductor digital.

  3. Fase 3: Creació del contingut digital

    • Els grups creen un vídeo curt, presentació digital (amb Canva).

    • El TEA pot participar gravant àudio, seleccionant imatges o amb suport visual clar.

    • Es fomenta que cada membre tinga un rol (ex: narrador, fotògraf, redactor...), adaptat a les seues capacitats.

  4. Fase 4: Compartició i comunicació

    • Mostren el resultat en una exposició digital col·laborativa.

    • Es fa una ronda de feedback positiu guiat, amb emoticones o frases senzilles.

    • L’alumnat pot escriure o gravar comentaris en àudio.

Inclusió i accessibilitat:

  • Materials multimodals: vídeos, pictogrames, text, àudio.

  • Ús de lectura fàcil, llenguatge senzill i visual.

  • Aplicacions intuïtives i accessibles.

  • Adaptació del temps i suports visuals per als alumnes amb NESE.

  • Participació activa de tot l’alumnat amb estratègies cooperatives.

Llicència de compartició:

Aquest recurs es compartirà amb llicència Creative Commons BY-NC-SA:
Reconeixement – No Comercial – Compartir Igual

Permet copiar, distribuir, mostrar i utilitzar el recurs amb finalitats educatives no comercials, sempre que es reconega l’autoria i es compartisca amb la mateixa llicència.