ARTÍCULOS
-
DESCUBRE EL TERRITORIO AHORA TAMBIÉN EN INGLÉS
Esta aplicación interactiva incluye nueve píldoras o materiales educativos independientes encaminados al aprendizaje de la geografía y la cartografía de forma lúdica, sobre temas como la altitud, la orientación, la lectura de un mapa y los topónimos, entre otros, dirigido a las etapas educativas de primaria y secundaria. Se ofrecen explicaciones y juegos en un entorno atractivo y divertido. Desde este momento se pueden utilizar tanto en castellano como en inglés Se trata de un estupendo ma...
Área de conocimientoContexto educativo -
Digital Citizens
https://sites.google.com/site/digcitirakasle/ This unit has been designed to suit our Basque inclusive education system and Curriculum together with theBasque Trilingual Education FrameworkandEskola 2.0. It has been based on theSIOP®model, a systematic and scientifically based methodology which helps teachers cater both for content and language. As for the subject, Digital Citizenship was chosen in the believe that building our students Digital Literacy is a must and provides the necessary ...
Área de conocimientoContexto educativo -
Rúbrica para evaluar la tarea final
Esta rúbrica está diseñada para mi proyecto titulado: "Inventors and inventions: Emilio Pérez Piñero. Architect". Evalúa el trabajo final consistente en la presentación con diapositivas de una biografía del autor. La rúbrica está diseñada con Additio. Es muy facil de usar. Solamente hay que hacer clic en la casilla correspondiente a la calificación que queremos otorgar al alumno en cada uno de los apartados. Puede modificarse y utilizarse en otros proyectos.
Área de conocimientoContexto educativo -
Proyecto Flipped Classroom "A school trip to an English-speaking country"
" alt="Resource image" />Primero proyecto Flipped Classroom, realizado como tarea del curso del INTEF. Lo comparto, por si alguien quiere usarlo o mejorarlo. . Lo podéis localizar en: http://flipandoconelflipped.blogspot.com.es/2017/05/proyecto-final-flipped.html
Área de conocimientoContexto educativo -
Pythagorean Theorem
Pythagoren Theorem Pythagoras' Theorem: Given a right triangle with sides a and b and a hypotenuse h (the side opposite the right angle). Then, Remember that... triangle is a right-angled triangle because it has a right angle, an angle of 90º or π / 2 radians The hypotenuse is the opposite side as the right angle. Note: h is always bigger than the other sides, as shows h > a and h > b. The Pythagoras theorem is one of the most known results in mathematics and also one...
Área de conocimientoContexto educativo -
What are the differences between the Japanese and the Spanish culture?
" alt="Resource image" />Os paso el enlace del proyecto que he realizado y estoy emocionada por empezar a trabajar con él en tan sólo un mes. Me gustaría agradecer a mis compañeros sus comentarios, los cuales han sido muy constructivos para mí y han hecho que mejore el proyecto para poder llevarlo a cabo en breve. Espero que sea de vuestro interés. https://drive.google.com/file/d/0BzIJ5sqhr7qZN25MTnV0SlFuZ0E/view TITULO: What are the differences between the Japanese and the Spanish cultura? DESCRIPCIÓN: E...
Área de conocimientoContexto educativo -
What English Speaking country would you like to know?
" alt="Resource image" />Aquí os dejo la url de mi blog donde podéis ver mi primer proyecto Flipped Classroom. El proyecto consiste en realizarun Flyer sobre diferentes ciudades de habala inglesa que los alumnos, en grupo han escogido. En dicho Flyercada miembro delgrupo deberealizar , al menos , dos descripciones de un monumento /lugar. Dichas descripciones deben ser una por escrito y otra oral. . Una vez realizado cada grupo debe realizar un Kahoot sobre suFlyer que los demás grupos deben responder. Echadle un vist...
Área de conocimientoContexto educativo -
English speaking cities:London
" alt="Resource image" />English speaking cities: London es un proyecto colaborativo que trabaja las cuatro destrezas en lengua inglesa. Recurso educativo publicado por: Leonardo Boix Tàpia, María Jesús García San Martín
Área de conocimientoContexto educativo -
Verduras y comida sana
" alt="Resource image" />Mi actividad tiene que ver con la comida saludable y está pensada para el 3º ESO. Los alumnos tienen que nombrar en inglés las verduras que les gustan y las que no soportan. Para ello les puede ayudar la imagen de Evernote. http://www.evernote.com/shard/s530/sh/f9d71045-ee08-4293-aaa3-3837b3c0da26/1627245fbcd6687d2f3e533d95553130 Entre todos se completa la imagen. Se buscan más verduras en los diccionarios online (p.ej. www.merriam-webster.com). Luego los alumnos tienen que elaborar un menú...
Área de conocimientoContexto educativo -
TERRITORIAL INEQUALITIES
" alt="Resource image" />This interactive teaching and learning resource offers the possibility of knowing through maps the territorial inequalities where factors of an economic, political, social and geographic nature converge, giving rise to overwhelming differences in the spatial distribution of the population, of wealth, employment, resources, infrastructures, etc. These inequalities occur on different scales: world, European and national, and are reflected in the fact that some countries have great wealth and ...
Contexto educativo- 11 - 12 / Sexto curso
- Educación Secundaria Obligatoria
- 12 - 13 años / Primer curso
- 13 - 14 años / Segundo curso
- 14 - 15 años / Tercer curso
- 15 - 16 / Cuarto curso
- Bachillerato
- Formación Profesional
- Formación Profesional Básica (más de 15 años)
- Ciclo formativo grado medio (más de 16 años)
- Ciclo formativo grado superior (más de 18 años)
- Educación de Personas Adultas
-
TERRITORIAL INEQUALITIES
" alt="Resource image" />This interactive teaching and learning resource offers the possibility of knowing through maps the territorial inequalities where factors of an economic, political, social and geographic nature converge, giving rise to overwhelming differences in the spatial distribution of the population, of wealth, employment, resources, infrastructures, etc. These inequalities occur on different scales: world, European and national, and are reflected in the fact that some countries have great wealth and ...
Contexto educativo- 11 - 12 / Sexto curso
- Educación Secundaria Obligatoria
- 12 - 13 años / Primer curso
- 13 - 14 años / Segundo curso
- 14 - 15 años / Tercer curso
- 15 - 16 / Cuarto curso
- Bachillerato
- Formación Profesional
- Formación Profesional Básica (más de 15 años)
- Ciclo formativo grado medio (más de 16 años)
- Ciclo formativo grado superior (más de 18 años)
- Educación de Personas Adultas
-
TERRITORIAL INEQUALITIES
" alt="Resource image" />This interactive teaching and learning resource offers the possibility of knowing through maps the territorial inequalities where factors of an economic, political, social and geographic nature converge, giving rise to overwhelming differences in the spatial distribution of the population, of wealth, employment, resources, infrastructures, etc. These inequalities occur on different scales: world, European and national, and are reflected in the fact that some countries have great wealth and ...
Contexto educativo- 11 - 12 / Sexto curso
- Educación Secundaria Obligatoria
- 12 - 13 años / Primer curso
- 13 - 14 años / Segundo curso
- 14 - 15 años / Tercer curso
- 15 - 16 / Cuarto curso
- Bachillerato
- Formación Profesional
- Formación Profesional Básica (más de 15 años)
- Ciclo formativo grado medio (más de 16 años)
- Ciclo formativo grado superior (más de 18 años)
- Educación de Personas Adultas
-
TERRITORIAL INEQUALITIES
" alt="Resource image" />This interactive teaching and learning resource offers the possibility of knowing through maps the territorial inequalities where factors of an economic, political, social and geographic nature converge, giving rise to overwhelming differences in the spatial distribution of the population, of wealth, employment, resources, infrastructures, etc. These inequalities occur on different scales: world, European and national, and are reflected in the fact that some countries have great wealth and ...
Contexto educativo- 11 - 12 / Sexto curso
- Educación Secundaria Obligatoria
- 12 - 13 años / Primer curso
- 13 - 14 años / Segundo curso
- 14 - 15 años / Tercer curso
- 15 - 16 / Cuarto curso
- Bachillerato
- Formación Profesional
- Formación Profesional Básica (más de 15 años)
- Ciclo formativo grado medio (más de 16 años)
- Ciclo formativo grado superior (más de 18 años)
- Educación de Personas Adultas
-
Exploring nature
" alt="Resource image" />The purpose of this OER (Open Educational Resource), Exploring nature, is to offer students of 3rd Compulsory Secondary Education - English the tools and materials to be able to describe a landscape orally in English. We will revise the vocabulary of nature and the grammar forms there is / there are and the prepositions of place. This is a REA done in eScholarium. We can find it here: https://eschoform.educarex.es/coursePlayer/curso2.php?idcurso=13318
Área de conocimientoContexto educativo -
Exploring nature
" alt="Resource image" />The purpose of this OER (Open Educational Resource), Exploring nature, is to offer students of 3rd Compulsory Secondary Education - English the tools and materials to be able to describe a landscape orally in English. We will revise the vocabulary of nature and the grammar forms there is / there are and the prepositions of place. This is a REA done in eScholarium. We can find it here: https://eschoform.educarex.es/coursePlayer/curso2.php?idcurso=13318
Área de conocimientoContexto educativo -
Exploring nature
" alt="Resource image" />The purpose of this OER (Open Educational Resource), Exploring nature, is to offer students of 3rd Compulsory Secondary Education - English the tools and materials to be able to describe a landscape orally in English. We will revise the vocabulary of nature and the grammar forms there is / there are and the prepositions of place. This is a REA done in eScholarium. We can find it here: https://eschoform.educarex.es/coursePlayer/curso2.php?idcurso=13318
Área de conocimientoContexto educativo -
Exploring nature
" alt="Resource image" />The purpose of this OER (Open Educational Resource), Exploring nature, is to offer students of 3rd Compulsory Secondary Education - English the tools and materials to be able to describe a landscape orally in English. We will revise the vocabulary of nature and the grammar forms there is / there are and the prepositions of place. This is a REA done in eScholarium. We can find it here: https://eschoform.educarex.es/coursePlayer/curso2.php?idcurso=13318
Área de conocimientoContexto educativo -
Exploring nature
" alt="Resource image" />The purpose of this OER (Open Educational Resource), Exploring nature, is to offer students of 3rd Compulsory Secondary Education - English the tools and materials to be able to describe a landscape orally in English. We will revise the vocabulary of nature and the grammar forms there is / there are and the prepositions of place. This is a REA done in eScholarium. We can find it here: https://eschoform.educarex.es/coursePlayer/curso2.php?idcurso=13318
Área de conocimientoContexto educativo -
Exploring nature
" alt="Resource image" />The purpose of this OER (Open Educational Resource), Exploring nature, is to offer students of 3rd Compulsory Secondary Education - English the tools and materials to be able to describe a landscape orally in English. We will revise the vocabulary of nature and the grammar forms there is / there are and the prepositions of place. This is a REA done in eScholarium. We can find it here: https://eschoform.educarex.es/coursePlayer/curso2.php?idcurso=13318
Área de conocimientoContexto educativo -
Exploring nature
" alt="Resource image" />The purpose of this OER (Open Educational Resource), Exploring nature, is to offer students of 3rd Compulsory Secondary Education - English the tools and materials to be able to describe a landscape orally in English. We will revise the vocabulary of nature and the grammar forms there is / there are and the prepositions of place. This is a REA done in eScholarium. We can find it here: https://eschoform.educarex.es/coursePlayer/curso2.php?idcurso=13318
Área de conocimientoContexto educativo