PAISATGE SONOR
Ode navigation
Loading viewer..
Loading content..
Posa-ho a la teva web
Títol: el nostre paisatge sonor digital. Descripció: Aquesta situació d’aprenentatge s’adreça a l’alumnat de 4t de Primària i consisteix en la creació d’un paisatge sonor digital mitjançant l’enregistrament i edició de sons reals de l’entorn. L’objectiu és desenvolupar la creativitat sonora i la competència digital a través del treball col·laboratiu i l’ús d’eines digitals com Soundtrap, una plataforma en línia que permet crear i editar àudio de manera compartida. L’activitat es realitza en col·laboració amb la coordinadora TIC del centre, que actua com a segon membre implicat en l’organització i execució de la tasca. Aquesta col·laboració és fonamental per assegurar: • L’adequació tècnica de les eines digitals utilitzades. • L’acompanyament digital a l’alumnat durant les sessions d’edició sonora. • La planificació compartida, el seguiment i l’avaluació col·laborativa del procés. A nivell organitzatiu, la col·laboració es desenvolupa en quatre moments clau: 1. Planificació conjunta, mitjançant comunicació digital. 2. Preparació prèvia dels entorns digitals, creació d’usuaris i recursos tècnics. 3. Participació directa en l’aula, on la coordinadora TIC dona suport als alumnes en dues sessions específiques d’edició digital. 4. Avaluació i reflexió final compartida, recollida mitjançant un full de registre d’incidències i el quadern digital docent (OneNote). La tasca afavoreix l’expressió artística, la inclusió educativa mitjançant adaptacions tecnològiques (ús de visuals, pictogrames i eines accessibles), i fomenta el desenvolupament real i aplicat de la competència digital, tant per part de l’alumnat com dels docents implicats. Aquesta col·laboració docent assegura la viabilitat tècnica, la coherència pedagògica i la qualitat del procés d’aprenentatge, i és un exemple pràctic de com integrar la competència digital en l’àrea de Música de manera significativa.

Grupo


