Com explicar les reaccions químiques utilitzant recursos digitals

Mireia Casanovas

  Objectius: Diferenciar entre canvi químic i canvi físic. Identificar reaccions químiques en la vida cuotidiana i en la indústria. Crear un mural digital on es mostrin exemples reals de reaccions químiques. Continguts (Segons el Decret 187/2015) C1. Canvis químics i canvis físics. C2. Canvis químics relacionats amb fenòmens quotidians, de precipitació, de fermentació i de putrefacció. Criteris d'avaluació (Segons el Decret 187/2015): CE5: Identificar canvis químics en l'entorn quotidià i en el cos humà, i justificar-los a partir d'evidències observades experimentalment. Buscar informació, avaluar-la críticament i prendre decisions justificades sobre la utilització que fem dels materials en l'entorn pròxim. Competències: Coneixement i interacció amb el món físic (CIM): es treballarà mitjançant la contextualització de les reaccions químiques en la vida quotidiana. Competència Digital (CD): es treballarà mitjançant la utilització d'eines digitals com Blooket i padlet, a més del llibre digital Science Bits i la búsqueda d'informació online. Competència social i ciutadana (CSC): al mostrar respecte mútuo i igualtat entre companys, respectant les publicacoins dels companys i codis de bona conducta. Comunicació lingüística (CL): es treballarà al redactar les reaccions químiques que han observat en el seu dia a dia. Aprendre a aprendre (AA): es trebalalrà mitjançant activitats autocorregides on els alumnes puguin aprendre dels seus errors, a més de la possibilitat de comentar els treballs dels seus companys. Recursos: Pissarra digital Llibre digital Science Bits Ordinadors individuals alumnes Blooket:  Canvi químic vs Canvi Físic Reaccions químiques - Repàs de tot el tema Padlet: Les reaccions químiques al meu entorn Mòbil per fer fotografies Espai i agrupament Aula classe de forma individual i o grups de 2-3 Descripció / Temporització Aquesta situació d'aprenentatge està pensada perquè duri tres sessions: Sessió 1: Canvi físic vs Canvi químic Activitat d'inici per conèixer les idees prèvies dels alumnes. Per fer-ho, s'han realitzat una sèrie de preguntes a través de l'eina digital Blooket. Explicació teòria utilitzant el llibre digital (Science Bits) i exercicis autocorregibles (treball autònom) Sessió 2:  Utilitzant el llibre digital es posen diferents exemples de reaccions a la vida quotidiana (treball autònom) En grups de 3 hauran de pensar preguntes en format Blooket (1 pregunta + 4 possibles respostes i només una és correcte). Presentació del Padlet de la classe, on hauran de penjar almenys una fotografia que hagin fet ells i explicar la reacció química que hi té lloc. S'ha de deixar molt clar que cal respectar les publicacions dels altres companys, explicar com funciona el programa i l'opció de comentar o posar "likes" a les publicacions dels altres. Sessió 3: Blooket "Cofres" amb les preguntes que han creat els alumnes. Fer èmfasi que tot i que sigui un joc, és una altra forma d'aprendre i, per tant, no es pot contestar a l'atzar sense pensar. Posada en comú del padlet col·laboratiu tota la classe. Es projecta en la pissarra digital davant de tota la classe i es fomenta el debat.

Área de conocimiento
Contexto educativo
106 Visitas
Compartir
Mostrando 0 recursos de este itinerario