Què dius? (Text conversacional: l’entrevista)

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
170 Bisitak
Jarri zure webgunean

Jarri zure webgunean

Mitjançant les curiositats o hàbits de la vida personal, l'objectiu principal és desenvolupar les habilitats comunicatives lingüístiques -mitjançant la composició, la producció de textos conversacionals orals i escrits com entrevistes- i socials que permeten a l'alumne/a adquirir una actitud receptiva, col·laboradora, de respecte i tolerància en les relacions entre individus i en les activitats en grup, partint de l'esforç per conèixer i comprendre les opinions i creences d'altres persones i del respecte per tota classe de diferències individuals, tant de tipus físic com psicològic (educació moral i cívica, educació per a la pau i educació per a la igualtat). A més, la utilització de mitjans informàtics, el tractament del món del treball a través de la premsa i els mitjans de comunicació i l'anàlisi dels estils del llenguatge permetran que l'alumne s'inserisca en la vida laboral i adulta. Es busca principalment que l'alumnat: supere les dificultats que representa parlar amb respecte amb un adult, adquirisca un domini de cos, veu i vocabulari bàsic oral correcte amb tractament de vosté i interprete o improvise diàlegs breus d'entrevistes amb diferents personatges (entrevistador i entrevistat). Després crearà textos escrits dialogats estructurats adequant-los a la situació comunicativa, organitzant-ne el contingut de forma coherent, utilitzant un vocabulari ric i variat i respectant els criteris de correcció gramatical i ortogràfica, els elements visuals (foto)... fins a arribar a fer i publicar entrevistes del món de la premsa escolar o recollir un corpus de les declaracions més originals o divertides.

Ezagutza arloa
Hezkuntza testuingurua
Resource type
Lizentzia mota universal
Other authors
End user Grupo
Profesorado
Educative context Entorno real Semipresencial
Hezkuntza erabilera
valenciano
Ekarpenak
author mc.morillagarcia 15/03/2025