IKASKUNTZA BALIABIDEAK
-
Situación de aprendizaje
Situación 1 Vamos a conocer la verdad de las mujeres del siglo XVIII
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Ellas también pintaban
Propuesta curricular, experiencia de aprendizaje y artefactos didácticos multimodales para la visibilidad de las artistas desde la Teoría del Arte Feminista.
Jakintza-arloHezkuntza-testuingurua- Educación Especial
- Educación Infantil
- Educación Primaria
- 6 -7 años / Primer curso
- 7 - 8 años / Segundo curso
- 8 - 9 años / Tercer curso
- 9 - 10 años / Cuarto curso
- 10 - 11 años / Quinto curso
- 11 - 12 / Sexto curso
- Educación Secundaria Obligatoria
- 12 - 13 años / Primer curso
- 13 - 14 años / Segundo curso
- 14 - 15 años / Tercer curso
- 15 - 16 / Cuarto curso
- Bachillerato
- Formación Profesional
- Formación Profesional Básica (más de 15 años)
- Ciclo formativo grado medio (más de 16 años)
- Ciclo formativo grado superior (más de 18 años)
- Educación de Personas Adultas
- Enseñanza oficial de idiomas
- Nivel básico (A)
- Nivel intermedio (B)
- Nivel avanzado ( C )
- Enseñanzas de artes plásticas y diseño
- Enseñanzas de música
- Enseñanzas de danza
- Enseñanzas de arte dramático
- Enseñanzas deportivas
- Enseñanzas Universitarias
- Formación del Profesorado
Baliabide mota -
PARTIDOS DE EXTREMA DERECHA.pdf
¿La historia se repite? • La idea de la actividad es hacer una investigación sobre los principales partidos de extrema derecha en Europa en la actualidad y comparar sus similitudes y diferencias. • Esta actividad se realizará una vez se haya dado el contenido del tema del mundo entreguerras para que los alumnos puedan ver que hay sucesos históricos/económicos o comportamientos humanos que a veces se repiten a lo largo de la historia. El objetivo sería que comparasen un poco la situación qu...
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
una conversa amb la història
Aquesta activitat pretén aprofundir en el coneixement històric a través d'un format d'entrevista amb un personatge de la història, ja siga conegut, membre anònim d'algún col.lectiu o testimoni d'un context o esdeveniment. L'entrevista haurà de ser enregistrada mitjançant video, editada amb Openshot i pujada al teams per a que la resta d'alumnat puga interactuar entre ells, aprenent així el codi ètic de comunicació digital ( recomanacions de netiqueta en l'interior del document)
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Una conversa amb la Història
Aquesta activitat pretén aprofundir en el coneixement històric a través d'un format d'entrevista amb un personatge de la història, ja siga conegut, membre anònim d'algún col.lectiu o testimoni d'un context o esdeveniment. L'entrevista haurà de ser enregistrada mitjançant video, editada amb Openshot i pujada al teams per a que la resta d'alumnat puga interactuar entre ells, aprenent així el codi ètic de comunicació digital ( recomanacions de netiqueta en l'interior del document)
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
S7. Qui és qui. L'ingeni del Renaixement.pdf
Identificación de imágenes propuestas de la Historia del Arte del Renacimiento
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Mapa 1 - Els imperis territorials.pdf
Es tracta d’un guió per a una activitat consisteix en elaborar diversos mapes sobre els imperis territorials a partir d’un recurs web anomenat Map Chart – 1914 World Map i la seua posterior edició per tal d’elaborar mapes sobre l’Imperialisme a principis del segle XX.
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Constitució 1812.pdf_0.zip
Es tracta d'una activitat col·laborativa centrada en l’anàlisi de la Constitució de Cadis de 1812, on l’alumnat treballa en grup, escull articles clau, els relaciona amb fets actuals i crea infografies o vídeos digitals per comparar l’evolució dels drets constitucionals, tot integrant recerca, expressió digital i debat a classe, treballant sobre la vigència dels valors constitucionals en l'actualitat.
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Trabajo investigación
Periodismo histórico: La situación de aprendizaje se ha creado con la idea de que los alumnos son periodistas de investigación y van a realizar una serie de entrevistas a personajes históricos relevantes con el uso de internet. En primer lugar deben presentar a un personaje con la herramienta de power point y después hacer una entrevista con el uso de diferentes búsquedas de información por internet y posteriormente realizarán una presentación que se realizará por parejas
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
¿CÓMO ELABORAR UNA PRESENTACIÓN (1).pdf
Presentación
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Comentari de text històric
Es tracta d’una presentació de diapositives explicant pas per pas com realitzar la tasca, en fons contrastat perquè siga fàcil de llegir i explicació de les imatges inclosa. El recurs estarà disponible online per a tots els alumnes i podran seguir consultant-lo al llarg del curs. Els exemples amb què es comença són senzills i s’aborda de moment només la primera part del comentari.
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Tarea 1 Analitzant l'arquitectura grega clàssica
A través de l'anàlisi i comentari dels tres temples més importants de l'acròpoli d'Atenes, l'alumnat aprendrà les característiques de l'arquitectura grega.
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
PROJECRTTE DONES I REVOLUCIÓ _1.pdf
PROJECTE DE COEDUCACIÓ SOBRE EL PAPER DE LES DOES EN LA REVOLUCIÓ FRANCESA. TREBALL COL.LABORATIU I COOPERATIU REALITZAT EN GRUPS I REALITZAT A AULES EN TRES WIKI I DOS FOROS
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Visitem El Prado, vine amb mi!
El recurs digital és una invitació per visitar el Museu de El Prado. Així mateix és un mapa conceptual que inclou els aspectes a tractar en el comentari d’una obra pictòrica.
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
EL SEGLE DE LES LLUMS
- Situació d’aprenentatge: Què significa la paraula“crisi” en el context històric d’Espanya contemporània? - Activitat: El segle de les llums. La activitat consistirà en relacionar el context històric de la Guerra del Francès (1808-1814) amb fonts literàries i artístiques, en concret amb la novel·la “El segle de les llums” de Alejo Carpentier (1962) i amb les pintures històriques de Goya (1814).
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Noticiario radiofónico "¡Última hora desde París!"
“Noticiario radiofónico: “¡Última hora desde París!”: actividad de aprendizaje basado en proyectos (ABP) en la que los alumnos, organizados en grupos cooperativos, elaboran y graban un noticiario radiofónico ambientado en el periodo comprendido entre la Revolución Francesa, el Imperio napoleónico y la Europa de la Restauración. A través de la simulación periodística, deben informar sobre los principales acontecimientos históricos del periodo y realizar entrevistas dramatizadas a personajes r...
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
HMC-INICIATIVA LEGISLATIVA POPULAR.pdf
L’activitat, de caràcter grupal, tracta sobre la creació d’una Iniciativa Legislativa Popular. L’alumnat ha d’escollir un tema que siga d’interés social i polític i crear seguint els passos la seua iniciativa. L’alumnat haurà d’investigar en diferents webs i crear amb Canva, word o altra aplicació el seu treball. Una vegada realitzats tots els treballs es penjaran en un fòrum d’AULES, l’alumant exposarà les seues propostes i entres tots i totes votarem les que semblen més adequades. Aquest t...
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
PROJECTE DONES I REVOLUCIÓ _0.pdf
Es tracta d' un projecte de coeducació dintre del tema 1 Revolució francesa amb l' ús de recursos TIC. Un projecte penjat a Aules on es treballa de manera cooperativa i col.laborativa a Aula amb Wiki, Foro...
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
La Transición Española: del franquismo a la democracia – Proyecto Podcast Colaborativo
TRANSICIÓN Y DEMOCRACIA. PROYECTO DE PODCAST
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota -
Comentario de texto.pdf
Este recurso didáctico es un modelo de comentario de texto para Historia del Mundo Contemporáneo.
Jakintza-arloHezkuntza-testuinguruaBaliabide mota


