Kahoot: Què sentim?
Mitjançant un Kahoot interactiu, l'alumnat reconeixerà i identificarà emocions bàsiques (alegria, tristesa, ràbia, por) a partir d'imatges de dibuixos. Així, a través d’un joc interactiu a Kahoot, seleccionen l’emoció que es mostra (alegria, por, tristesa, ràbia...) i responen preguntes sobre com se sentirien en situacions concretes (veure un fantasma, trobar un dinosaure, perdre un joguet, etc.).Està dissenyat com una activitat lúdica per reforçar les sessions d'educació emocional i ajudar l’alumnat a expressar com se sent. L’activitat es pot fer a l’aula amb pissarra digital o en grups reduïts amb tauletes.
Aquest recurs també afavoreix l’atenció a la diversitat, ja que utilitza imatges i llenguatge senzill, la qual cosa facilita la participació d’alumnat amb dificultats de comprensió o NESE. És un exemple de gamificació aplicada a la tutoria o a l’àrea de Valors Socials i Cívics.
Objectius:
- Reconéixer les emocions bàsiques.
- Associar emocions amb situacions quotidianes.
- Fomentar l’expressió emocional a través del joc.
Competències clau treballades:
- Competència personal, social i d’aprendre a aprendre.
- Competència emocional.
- Competència digital (ús guiat de ferramentes digitals com Kahoot).
Accés al kahoot!


