Enllaços Recurs Tasca A Sonia Escrihuela Meló.pdf

Ode navigation



Loading viewer.. Loading viewer..


Loading viewer.. Loading content..
81 Visits
Put it on your website

Put it on your website

SONIA ESCRIHUELA

• Aprenem sobre les botigues i el consum de proximitat. • Aquestes activitats formen part d’una SA enfocada a conèixer l’entorn pròxim i el consum de proximitat. Com que la programació està enfocada a l’etapa d’infantil, donem molta importància a les experiències vivencials, és per això que en primer lloc realitzem una eixida al mercat municipal de la localitat per tal d’aprendre les seues característiques i funcions. Observem quines botigues inclou, les fórmules de cortesia a l’hora de comprar i vendre, els preus... Tanmateix, comprem productes de proximitat per a fer un esmorzar de final de curs a l’aula. Ens conscienciem sobre la importància de comprar als locals de proximitat i de realitzar un consum responsable. Les activitats que contemple per a treballar la competència digital es poden considerar com una mena de cloenda dels aprenentatges adquirits durant la SA. Infografia: Del mercat al plat. Encetem aquesta recopilació d’informació a mode de tancament de la SA mitjançant una infografia dissenyada a H5P mitjançant Course Presentation, on, a través d’una única diapositiva molt visual, expliquem i recordem tot allò que hem après al llarg de la SA. Aquesta diapositiva inclou imatges al·lusives d’allò que es vol parlar acompanyades d’un breu text amb les idees principals. Activitat 1: Què podem trobar en cada botiga? Es tracta d’una activitat dissenyada a Aules, més concretament, a H5P; un Drag and Drop. En aquest han d’escollir d’entre tots els productes que hi ha a la imatge, quins són els característics d’una xarcuteria, d’una fruiteria i d’un forn de pa, per ser els llocs on hem comprat durant la visita al mercat municipal de la localitat per poder realitzar l’esmorzar; sent aquesta més significativa i funcional. Els xiquets han d’escollir un aliment i arrastrar-lo fins l’interior de la botiga que creuen que es ven aquest producte. En cas que encerten, el producte es queda dintre de la botiga escollida, però si s’equivoquen, l’aliment torna al seu lloc inicial. Activitat 2: Quins aliments són saludables? En aquest cas, seguint amb H5P, s’ha dissenyat un Flashcards. En aquest cas hem seleccionat 8 imatges de menjars tant saludables com no saludables acompanyats de la pregunta “És saludable?”. Els xiquets i les xiquetes han d’escriure la resposta avall de la imatge, mitjançant el teclat de l’ordinador, escrivint “Sí” o “No”. En aquest cas, saben immediatament si han encertat o no perquè apareix molt visual si hem encertat un tic i el fons verd o si no hem encertat una creu i el fons roig. • Aquesta SA es situa en el 3r trimestre del curs i té una duració de 8 sessions.

Educational context
Resource type
License type Licencia de Creative Commons
Other authors
End user Alumnado en general
Grupo
Educative context Aula Presencial
Educational use
español (o castellano)
Contributions
author s.escrihuelamelo 09/06/2025