RECURSOS D'APRENENTATGE
-
How Long Until Its Gone?.pdf
Infografía sobre la creación de un póster usando PowerPoint sobre los diferentes tipos de residuos que los alumnos pueden encontrar en zonas verdes, parques y parajes de su pueblo indicando el tiempo que tardan estos residuos en degradarse completamente de forma natural para concienciar sobre la importancia de reciclar y reducir la cantidad de basura que generamos. Es recurso diseñado para un grupo de 2ºESO en la asignatura de inglés (lengua extranjera) y se realiza en grupos.
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
The National Geographic project.pdf
The National Geographic Project is an activity in which students will research a non-domestic animal of their choice. Using reliable information about its physical characteristics, habitat, diet, behaviour and interesting facts. The objective is to create a PowerPoint presentation and present it orally in class, thereby developing their written and oral expression skills in English as well as their digital and environmental awareness.
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
Endangered_languages_project_presentation_PabloDC.pdf
Esta presentación de powerpoint consiste en un projecto sobre las lenguas en peligro de extinción. Partiendo de la base de que los estudiantes seran reporteros, realizaran un pequeño documental sobre una lengua en peligro de extinción, centrandose en aspectos como los origenes de la lengua, las caracteristicas linguisticas y el porque de la importance de mantener estas lenguas vivas.
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
A Sports and Games Event.pdf
Proyecto para crear un evento deportivo en el centro educativo.
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
Système éducatif espagnol.zip
Presentación multimedia sobre el sistema educativo en España del alumnado de 4ºESO de Francés.
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
Creating an Imaginary Invention
Subject: English (1ESO) Level: A1-A2 (CEFR) Duration: 4-5 sessions School Year: 1st ESO (Valencian Community, Spain) Curriculum Alignment: LOMLOE Key Competences: Linguistic communication, Digital competence, Learning to learn, Sense of initiative and entrepreneurship. Valencian Curriculum (Decreto 96/2022): Block 2 (Communication): Oral production (descriptions, presentations). Block 3 (Plurilingual & Cultural Awareness): Creativity and project-based learning. Lesson Objectives ...
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
Infografia Invention 1ESO_Creating an Imaginary Invention
Subject: English (1ESO) Level: A1-A2 (CEFR) Duration: 4-5 sessions School Year: 1st ESO (Valencian Community, Spain) Curriculum Alignment: LOMLOE Key Competences: Linguistic communication, Digital competence, Learning to learn, Sense of initiative and entrepreneurship. Valencian Curriculum (Decreto 96/2022): Block 2 (Communication): Oral production (descriptions, presentations). Block 3 (Plurilingual & Cultural Awareness): Creativity and project-based learning. Lesson Objectives ...
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
Discovering English-Speaking countries
This activity aims to help students learn more about English-speaking countries by researching and presenting interesting facts. It encourages the development of research skills, creativity, and public speaking abilities and of course it helps to develop digital competence.
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
hello this is me 1st eso_0.pdf
Los alumnos tienen que crear un vídeo de 2-3 minutos de duración presentándose y deben incluir la siguiente información: -Name and Surname (Nombre y apellidos) -Age (edad) -Nationality ( nacionalidad) -Town/ Village where you live (mención al lugar donde vive) -Hobbies (actividades en el tiempo libre) -Languages (lenguas que habla) -My favourite food (Mi comida favorita) -Details about your family and pets (detalles sobre su familia y mascotas) (deben utilizar el present s...
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
Je suis comme ça
En esta situación de aprendizaje vamos a reforzar la presentación personal y a profundizar sobre ella. Asimismo, vamos a aprender a expresar los gustos.
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recurs -
Toronto | English Speaking Cities
Students will travel to Toronto to learn a lot of facts of Canada and its main cities. Each section is going to take place in a famous part of the city of Toronto. There is a proposal of tasks, challenges and activities. At the end of the project, they will have: ● read official web pages. ● watched promotional videos of Canada. ● posted tweets. ● recorded a video. ● recorded a podcast. ● made a digital poster. ● learnt the second conditional. ● learnt how to use “had better” and other modals...
Àrea de coneixementContext educatiuTipus de recursColecciones


