PROCOMÚN
Showing results from 1 to 20 out of 43
-
¡Libre! Liberalismo y nacionalismo en la Europa del XIX
Esta situación de aprendizaje invita al alumnado de 4º de ESO a explorar los movimientos liberales y nacionalistas que marcaron el siglo XIX en Europa. A través de metodologías activas y herramientas digitales, se analizarán los procesos históricos que configuraron los estados modernos, fomentando el pensamiento crítico y la comprensión de los retos actuales relacionados con la libertad, la identidad y la ciudadanía.Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
PATRIMONI INDUSTRIAL PORT DE SAGUNT
A través d’una web de patrimoni industrial local, l’alumnat treballa en grup per investigar diferents espais rellevants del patrimoni industrial del Port de Sagunt. Cada integrant visita virtualment tres llocs, en recull informació i després, en exposició oral en classe, comparteix les seues descobertes amb la resta del grup per completar la informació dels dotze llocs proposats. L'alumnat, en grups de 4, ha de crear un mapa amb informació sobre 12 punts de patrimoni industrial del Port de S...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
HMC-INICIATIVA LEGISLATIVA POPULAR.pdf
L’activitat, de caràcter grupal, tracta sobre la creació d’una Iniciativa Legislativa Popular. L’alumnat ha d’escollir un tema que siga d’interés social i polític i crear seguint els passos la seua iniciativa. L’alumnat haurà d’investigar en diferents webs i crear amb Canva, word o altra aplicació el seu treball. Una vegada realitzats tots els treballs es penjaran en un fòrum d’AULES, l’alumant exposarà les seues propostes i entres tots i totes votarem les que semblen més adequades. Aquest t...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Presentación
Presentación de la Situación de Aprendizaje 2: De la màquina de vapor a les trinxeres. Una situaci´ón de aprendizaje para el cuarto curso de Diversificación curricular en el àmbito sociolingüístico.Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL DETONANTE DE LA GUERRA El 28 de junio de 1914, el joven Gavrilo Princip, un miembro de la banda nacionalista serbia La Mano Negra, asesinó a Francisco Fernando de Habsburgo, heredero del Imperio austro-húngaro, en la ciudad de Sarajevo. CAUSAS DE LA GUERRA Rivalidades económicas y tensiones político-militares El conflicto de los Balcanes y el nacionalismo radical Política de rearme Nacionalismo BLOQUES QUE SE ENFRENTAN Triple Alianza...Área de conocimientoContexto educativo -
Projecte col·laboratiu Aprenentatge servei passat i present dels estereotips racials
Aprenentatge servei: passat i present dels estereotips racials 1. Coordinació amb la meua companya Sandra Martínez (docent de la classe de 4rt d’ESO A) a través de Microsoft Loop (ferramenta de coordinació d’equips utilitzant diferents aplicacions) i del xat de Teams per definir el projecte. 2. Navegació de l’alumnat de 1r de Bat pel núvol digital OneDrive on he pujat recursos (vídeos, textos i imatges) sobre la historia dels estereotips racials que tenim a la nostra cultura sobre els habi...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Informe d’una colònia: què hi feien allà?
Els alumnes elaboren un informe digital sobre una colònia d’un imperi europeu del segle XIX, per entendre els efectes de l’imperialisme.Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Moviments Socials que canvien el món
Aquesta activitat proposa una investigació col·laborativa sobre quatre moviments socials clau dels segles XX i XXI: feminisme, ecologisme, pacifisme i moviment LGTBIQ+. L’alumnat, organitzat en grups segons els seus interessos, estudia l’origen, els fets destacats, les figures rellevants, els èxits aconseguits i els reptes actuals de cada moviment. L’activitat combina recerca guiada, anàlisi crítica de fonts, elaboració d’un producte final creatiu (presentació, mural, còmic, documental, etc.)...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Viatgers per la Història_4ESO_Història_TASCA A_ procomun_.pdf
Descripción breve: Esta actividad didáctica tiene como objetivo que el alumnado investigue, interprete y comunique de forma rigurosa y creativa los principales episodios del conflicto entre Israel y Palestina. A través de la creación de un vídeo explicativo, el alumnado: 1. Investiga fuentes primarias antes y después de hitos clave del conflicto (1948 y 1993). 2. Interpreta un personaje histórico relevante, elaborando una narración en primera persona. 3. Analiza visualmente la evolución d...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Del record a la paraula
L’alumnat entrevistarà una persona major de la seua família per a recollir testimoni sobre un període concret de la història del país. La conversa es gravarà en format podcast i es complementarà amb un document dissenyat en Microsoft Office que simule una pàgina de revista amb imatges i fragments destacats de l’entrevista.Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
S.A.7: El último tercio del siglo XX
Situación de aprendizaje para la materia Geografía e Historia de 4º ESO. En dicha unidad se van a abordar contenidos relacionados con la crisis del petróleo de 1973, la disolución de la URSS, conflictos en los Balcanes y Guerra del Golfo y la transición española. El proyecto se realizará completamente en castellano y como producto final el alumnado tendrá que realizar un programa informativo en vídeo. Para ello, tendrán que redactar varias noticias con estilo periodístico relacionadas con los...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Calendura y Calendureta: Reporteros del siglo XIX y principios del XX
Este recurso gamificado está dirigido a alumnado de 4.º de ESO en la materia de Geografía e Historia. A través de una actividad de simulación periodística, los alumnos se convierten en reporteros ficticios del siglo XIX, redactando noticias satíricas ambientadas en la época del atentado contra Alfonso XIII. La actividad permite trabajar la competencia digital (búsqueda de información, creación de contenidos, trabajo colaborativo en entornos digitales), así como la expresión escrita, el aná...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Exposició Universal Brussel·les 1019
Aquest recurs forma part d’una situació d’aprenentatge per a l’assignatura d’Història del Món Contemporani de 1r de Batxillerat, i s’emmarca dins del treball sobre els grans països europeus de finals del segle XIX i principis del XX. La infografia serveix com a punt de partida per a una activitat d’investigació històrica en la qual l’alumnat adopta el rol de representants d’un país en l’Exposició Universal de Brussel·les de 1910. A partir d’aquesta situació contextualitzada, l’alumnat ha d...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Presentació Nit i boira
Es tracta d'una presentació de PowerPoint (autoritzada per l'administració educativa) dirigida a l'alumnat de 4at ESO dins de l'assignatura de Geografia i Història. La situació d'aprenentatge plantejada és una exposició oral sobre el documental 'Nit i boira' que tracta sobre la creació dels camps de concentració nazi. El document inclou una explicació esquematitzada de l'estructura de l'exposició que han de fer donant resposta a les preguntes plantejades.Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
El repte PRIM.pdf
'El repte Prim' és una activitat de l'assignatura Història d'Espanya de 2n de Batxillerat emmarcada dins la Situació d'Aprenentatge 'El Sexenni Democràtic (1868-1874)'. Es tracta d'una investigació breu en la qual l'alumnat, a partir de la consulta d'unes fonts històriques (primàries i secundàries allotjades a diferents llocs webs especialitzats), ha d'elaborar una hipòtesi personal argumentada sobre qui va assassinar al general Prim el 1870. Per això, ha de presentar un text expositiu i ar...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Activitat investigació IIGM.pdf
Treball d'investigació històrica per a descobrir aspectes i fets del context històric de la II Guerra Mundial poc treballats als currículums i manuals del nivell de 4t d'ESO. Pot ser útil per a ampliar coneixements i compartir investigacions entre els companys.Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
TASCA 7_TERRORISME.pdf
El terrorisme internacional és un dels grans desafiaments del segle XXI, amb un fort impacte en la seguretat global, els drets humans i la convivència entre cultures. Este treball té com a objectiu analitzar els atemptats més rellevants del segle XXI, les seues causes i conseqüències, així com les respostes que han donat els Estats i organismes internacionals. Es tracta d'un treball d'investigació per grups cooperatius per a l'assignatura d'HMC de Primer de Batxillerat Humanístic.Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
Passat i present dels feixismes.
Activitat dirigida a l'alumnat de 4t d'ESO. El recurs educatiu està dissenyat perquè l'alumnat treballe els feixismes durant l'època d'entreguerres, però també la seua pervivència en l'actualitat. Inclou activitats en la plataforma AULES: un fòrum de debat sobre la presència dels feixismes avui en dia. Per una altra banda, analitzar el passat treballant de manera col·laborativa mitjançant la Wiki (Aules) per analitzar la propaganda feixista durant l'època d'entreguerres. La finalitat de l'ac...Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
LA GUERRA QUE CAMBIÓ EL MUNDO
Proyecto educativo sobre la 2ª Guerra Mundial, destinado al alumnado de 1º Bachillerato para la materia de Historia del Mundo Contemporáneo.Área de conocimientoContexto educativoTipo de recurso -
UN DÍA COMO HOY EN LA HISTORIA
Situación de aprendizaje para conocer y aprender sobre hechos de la Historia Contemporánea, concretamente sobre las Revoluciones de finales del siglo XVIII aunque adaptable a otros periodos de esta época históricaÁrea de conocimientoContexto educativoTipo de recurso


